Karolina Ciurla - artykuły
Coraz więcej polskich firm korzysta z systemów telekonferencyjnych, jako narzędzi komunikacji - tak wewnątrz organizacji, jak i poza nią. Usługi telekonferencji cieszą się coraz większą popularnością.

Czy znajdziemy cię w komórce, czyli jak zobaczy cię Google po 21 kwietnia 2015 r.
17.03.2015Od 21 kwietnia 2015 roku strony internetowe będą oceniane pod względem zgodności z urządzeniami mobilnymi (smartfonami, tabletami, palmtopami). Google wprowadza bowiem algorytm pozwalający ocenę stron pod tym kątem i przekładaniem na mobilne wyniki wyszukiwania. Dostosowanie stron do prawidłowego wyświetlania na urządzeniach mobilnych zostanie jednym z ważniejszych czynników wpływających na ranking strony. Niektórzy eksperci uważają, że brak takiej zgodności będzie oznaczać wyraźny spadek ruchu w witrynie, inni jednak uważają, że nie będzie to miało widocznego wpływu.
Z badania TNS Polska przeprowadzonego w połowie stycznia 2014 roku wynika, że w tamtym czasie 44% Polaków posiadało smartfony. Liczba ta stale i systematycznie rosła i przewidywano, że na początku roku 2015 obejmie 60% Polaków. Zwiększyła się również świadomość społeczeństwa – aż 93% potrafiło wówczas wskazać różnice pomiędzy smartfonem a zwykjłym telefonem komórkowym.

Kłody pod nogi, czyli problemy polskiego przedsiębiorcy
08.02.2015Czy prowadzenie firmy w Polsce jest trudne, skomplikowane, najeżone niebezpieczeństwami? Czy jednak warto podjąć ryzyko i znaleźć na rynku miejsce dla swojej firmy?
Jak wynika z badania „Problemy polskich przedsiębiorców” przeprowadzonego przez TNS OBOP ponad 50 proc przedsiębiorców zauważa, że prowadzenie działalności gospodarczej jest bardzo utrudnione. 79 proc. z nich największe trudności dostrzega w skomplikowanych przepisach prawnych, a 55 proc. we współpracy z urzędami.

Time management, czyli co zrobić z czasem
05.05.2014Coraz większą uwagę przywiązuje się do zarządzania czasem, a szkolenia i kursy z zakresu time management stają się coraz popularniejsze. Po zarządzanie czasem sięgają zarówno korporacje, duże organizacje, podmioty gospodarcze, jak i mniejsi przedsiębiorcy i osoby prywatne. Właściwe zarządzanie czasem pozwala bowiem wprowadzić nieco porządku do codziennego planu dnia, który bywa chaotyczny, a przez to mało efektywny.

Kiedy urzędnik przychodzi na kontrolę
28.04.2014W 2004 roku weszła w życie ustawa o swobodzie działalności gospodarczej, która wprowadziła na grunt polskiego prawa ogólne reguły precyzujące zakres i zasady kontroli wobec przedsiębiorców. Nowe normy tworzą jednolity model kontroli we wszelkich postępowaniach, które dotyczą przedsiębiorców.

Kontrola strategiczna
23.04.2014Kontrola strategiczna to sprawdzenie, czy określona strategia została prawidłowo przygotowana, przeprowadzona i implementowana w przedsiębiorstwie, oraz czy planowane efekty zostały osiągnięte.

Przygotuj się na negocjacje
11.03.2014Długa lista zadań, skomplikowane projekty i napięty kalendarz – to rzeczywistość, z którą mierzy się przeciętny menedżer. Dlatego też coraz więcej czasu zajmują mu działania, niż planowanie przygotowanie.

Dress code
07.03.2014Odkąd do biur i urzędów wtargnął formalny dresscode mamy jasne reguły dotyczące strojów służbowych. Są one dość restrykcyjne, wymagające elegancji, schludności i gustu. Kodeks ten jest prosty do zapamiętania – świat biznesu to przede wszystkim stonowane kostiumy i garnitury. Jak wskazują badania psychologiczne ubiór pracownika wpływa na to, jak firma postrzegana jest przez klientów – może więc podnieść jej wiarygodność w ich oczach, a nieodpowiedni – przyczynić się do wyrobienia sobie negatywnego obrazu, na przykład jako firmy nieprofesjonalnej.

Sztuka motywowania
05.02.2014Co nas motywuje do pracy? Uznanie, prestiż, możliwość rozwoju i doskonalenia, odpowiedzi jest wiele, ale niezależnie od stanowiska i rodzaju pracy w czołówce są pieniądze.

Kobieta szef
05.02.2014Kobieta w roli lidera jest inspirująca dla swojego zespołu. Rzadziej wywiera presję na swoich podwładnych stawiając raczej na lojalność i samodzielność, oraz rozwija zaangażowanie. Kobieta, jako szef często rozmawia, konsultuje i przekonuje, a kierując zespołem korzysta z intuicji i myśli długoterminowo. Szefowe są empatyczne i dobrze rozumieją członków zespołu. Mają jednak mniejszą skłonność do ryzyka.

Komunikacja wewnętrzna
31.12.2013W każdej organizacji ważna jest komunikacja wewnętrzna. Nie wszyscy są tego świadomi, nie zawsze zarządzają tym obszarem, a jednak komunikacja to podstawa.

8 pułapek content marketingu
30.12.2013Czym jest content marketing? To marketing treści, którego podstawą jest informacja stanowiąca punkt wyjścia dla określonych treści. Istnieje od dziesiątek lat, niedawno jednak został zaadaptowany przez firmy, które oferują usługi marketingu internetowego. Jest to strategia polegająca na pozyskiwaniu klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych treści. Bazuje na relacji z odbiorcą, najlepiej długotrwałej. Budowanie tej relacji opiera się na zaangażowaniu i integracji obu stron. Łatwo jednak popełnić błędy.

Zatrudnianie freelancera
30.12.2013Freelancer to specjalista realizujący projekty na zlecenie. Firmy oraz instytucje coraz częściej korzystają z takiej formy współpracy, by osiągać wysoką jakość i zyski.

Poznaj Growth Hacking - klucz do sukcesu Facebooka i Twittera
30.12.2013Growth Hacking, czyli źródło sukcesu wiodących firm technologicznych, które skorzystały na zmianach i utrzymały imponujące tempo wzrostu.

Sprzedaż i marketing – ciągłe napięcia
27.12.2013Jakie są podstawowe źródła napięć między marketingiem i sprzedażą? Dlaczego cele sprzedaży i marketingu często mają tendencje do rozjeżdżania się. Jakie są zadania marketerów i handlowców, jakie są podstawowe grzechy popełniane przez pracowników sprzedaży i marketingu, co zrobić, aby poprawić współpracę między działami marketingu i sprzedaży oraz skutecznie redukować tarcia?

Jak stworzyć idealny nagłówek
27.12.2013Pisząc swoją prezentację w Internecie musisz dołożyć starań, by przyciągnąć użytkownika na swoją stronę. Dobry nagłówek znacznie to ułatwi, pomoże Ci wyróżnić się spośród wielu podobnych. Podpowiemy Ci, jak stworzyć hasła idealne – takie, które skutecznie przyciągną Twoich odbiorców.

Branding – wprowadzamy markę na rynek
09.12.2013Czy widzisz, jak z każdej strony otaczają nas produkty? Jednych potrzebujemy bardziej – to produkty pierwszej potrzeby, bez innych możemy się obejść, a jeszcze inne odpowiadają na nasze marzenia. Obcujemy z markami, których nie mamy potrzeby posiadać, ale mają one swoje miejsce na rynku. Są odpowiedzią na oczekiwania klientów, a często same kreują to zapotrzebowanie. Półki w sklepach pełne są dóbr, które przyciąga nas pięknymi opakowaniami, atrakcyjną ceną, ciekawym sloganem reklamowym, czy konkursem z nagrodami.

Korzyści z Contact Center
05.12.2013Do jakich działań wykorzystuje się Contact Center? Czy wybrać zewnętrzną firmę, czy zbudować własne centrum kontaktowe? Jeśli wybrać zlecone na zewnątrz – czym kierować się w wyborze firmy Contact Center?

Tożsamość biznesowa – jak zalogować się w świadomości konsumentów
02.12.2013Każda firma, organizacja jako podmiot gospodarczy ma swoją własną tożsamość biznesową. Ona wpływa na to, jak jest postrzegana przez potencjalnych kontrahentów i konsumentów.

Nazwa firmy warta zapamiętania
02.12.2013Na rynku funkcjonuje wiele przedsiębiorstw o bardzo podobnych nazwach, wiele produktów i marek ma podobnie brzmiące określenia, które powstały w ramach obowiązującej w danej branży konwencji. Szkoda, bo trudno je od siebie odróżnić, co nie ułatwia również ich zapamiętania.

Prezentacja w katalogu – kilka skutecznych sztuczek
01.12.2013Uczestnicy programu Euro Renoma mogą umieścić opis swojej działalności – instytucji, czy firmy – w rejestrze. Twoi potencjalni i realni partnerzy, klienci, kontrahenci mogą dowiedzieć się o Tobie i poznać Twoją ofertę. Warto, być zadbał o zachęcający opis, który zaciekawi i zachęci, by zapoznać się z pełną ofertą, bądź do bezpośredniego kontaktu. Oto kilka wskazówek, jak stworzyć efektywną prezentację i przekonujący opis.

100 najskuteczniejszych słów w e-mail marketingu
01.12.2013Wiele interesujących wniosków można wysnuć z opublikowanych statystyk dotyczących skuteczności słów zawartych w temacie wiadomości e-mail. Choć dane te dotyczą słów w języku angielskim z pewnością można przenieść je na język polski, nawet jeśli nie w całości. Pomogą nam również zobrazować widoczne trendy.

Wyszukiwarka Google – jak wykorzystać tkwiący w niej potencjał?
29.11.2013W ostatnich latach ilość informacji dostępnych w Internecie zwiększyła się 80-krotnie. Warto wiedzieć, jak skutecznie komunikować swój produkt, jak zarządzać opiniami w Internecie.

Budowanie e-wizerunku
29.11.2013E-wizerunek, czyli obraz Twojej instytucji, czy organizacji tworzony przy pomocy mediów elektronicznych, musi być świadomie kształtowany. Jeśli na początku nie będziemy kreować go programowo i konsekwentnie – może kazać się to zajęciem bardzo żmudnym i nie przynoszącym oczekiwanych efektów. Dlatego warto zdać sobie sprawę z jego wagi i świadomie go utrzymywać.

QR kody - na styku świata offline i online
29.11.2013Czym są QR kody? To prosta odpowiedź na problem marketingowy – jak połączyć offline z online. QR kody umożliwiają bowiem ściągnięcie klienta na stronę internetową – z plakatu, ulotki, z przeglądanej gazety tradycyjnej. Mimo iż QR kody pojawiły się prawie 20 lat temu, dopiero w ostatnich dwóch latach zaistniały powszechnie i wszystko wskazuje na to, że pociągną za sobą sukces.

Referencje, które rozwieją wątpliwości
29.11.2013Wymiana referencji pomaga budować sieć kontaktów biznesowych, a pozytywne rekomendacje przyciągają klientów i partnerów biznesowych. Właściciele dobrze prosperujących firm bez wahania proszą swych zadowolonych klientów o poświadczenie ich pozytywnych opinii i sami chętnie rekomendują firmy partnerskie. Takie działania są niezbędne przy budowaniu wizerunku organizacji.

Jak Google widzi Twoją działalność?
29.11.2013Kiedy bierzemy pod uwagę pozycjonowanie w wyszukiwarce – mamy na myśli konkretną pozycję i słowo kluczowe. Najlepiej pierwszą, która przekłada się na wejścia i zysk. Jednak droga do zakupu usługi, czy produktu to najczęściej nie jedno zapytanie, ale szereg wyszukiwań – od ogólniejszych, do bardziej szczegółowych. Dopiero potem pojawiają się zapytania o konkretny podmiot. Wielu użytkowników poszuka również opinii o firmie, czy instytucji.

Pozycjonowanie
29.11.2013Wysoka pozycja witryny w wynikach wyszukiwania przekłada się na wejścia i zysk. Dlatego musisz skupić się na pozycjonowaniu swojej firmowej strony, czy też witryny swojej organizacji, bądź instytucji. Kiedy bierzemy pod uwagę pozycjonowanie w wyszukiwarce – mamy na myśli konkretną pozycję i słowo kluczowe. Najlepiej pierwszą, ponieważ przekłada się to na wejścia, a więc i zysk. Zastanów się, czy nie zlecić tego zadania profesjonaliście, który wyjaśni Ci główne aspekty, zależności i koszty.

5 chwytów efektywnej reklamy
28.11.2013W jaki sposób dać się znaleźć w Internecie? Strona WWW i pozycjonowanie, choć istotne, nie jest jednak jedyną formą zaistnienia w sieci. Warto również reklamować się w wyszukiwarkach firm zapewniających skuteczną promocję w Internecie.

Nazwa – pierwszy krok do budowania marki
28.11.2013Oczywistą sprawą jest fakt, że nie można zbudować marki bez nazwy. Na rynku funkcjonują nazwy lepsze i gorsze. Czy jednak można zbudować dobrą markę z kiepską nazwą? I czy nazwa doskonała jest gwarancją sukcesu marki?

Znaczenie referencji biznesowych
22.11.2013Czy zastanawiasz się, jak skutecznie promować swoją działalność? Stykasz się z dużą konkurencją, więc ważne jest, abyś dla promocji swojej organizacji – instytucji, czy biznesu – wykorzystał dostępne środki i narzędzia. Jednym z takich narzędzi – i to jednym z najlepszych – są referencje biznesowe. Stają się one coraz popularniejszą formą promocji – warto po nie sięgnąć, by uwiarygodnić swoją instytucję w oczach partnerów biznesowych i potencjalnych klientów.

12 oznak geniuszu w biznesie
22.11.2013Zastanawiasz się pewnie jak osiągnąć spektakularny sukces. Jednym się to udaje, innym mimo wysiłków nie. Gdzie tkwi tajemnica tego sukcesu, w czym tkwi sekret? Myśląc o tych, którym się to udało myślimy o ich pracowitości i wytrwałości w dążeniu do swoich celów. To z pewnością ważne cechy, ale charakteryzują one również dobrego pracownika. Stawianie sobie ambitnych celów i ciężka praca dla ich realizacji to jednak za mało. Potrzebna jest również jakaś „iskra boża”.

Logo - projektowanie zaufania
22.11.2013Rozejrzyj się. Czy zauważyłeś wokół siebie znaki firmowe, jakieś logo? Przypuszczalnie tak. W każdym momencie naszego dnia jesteśmy nimi otoczeni, są one nieodłączną częścią naszej rzeczywistości. Ciężko wyobrazić sobie obecnie zaistnienie w marketingowym świecie bez logo. Często nie rozpoznajemy samochodów po kształcie, ani linii kosmetyków po zapachu. Dopiero znak graficzny, charakterystyczne logo pozwalają nam zidentyfikować produkt, a raczej producenta. Wówczas uruchamiają się nasze skojarzenia, odpowiadają emocje.

Zarządzanie zespołem – pieniądze to nie wszystko
22.11.2013Każda organizacja – biznesowa, czy instytucjonalna – potrzebuje przywództwa i ludzi. Pamiętaj, że żaden sukces nie zostanie osiągnięty w próżni. Każdy lider potrzebuje ludzi, którzy uwierzą w jego wizję tak samo mocno, pracowników, którzy są zaangażowani i kompetentni. To dzięki nim Twoje przedsięwzięcie może rozkwitnąć. Samo posłuszne wykonywanie poleceń nie wystarczy. Wiele zależy od ich kompetencji, to prawda, ale co najmniej drugie tyle od Ciebie i sposobu zarządzania.

Więcej niż wpis
22.11.2013Już 24 lata minęły od przedstawienia projektu nazwie Wold Wide Web. Pierwsze łącze analogowe uruchomiono we wrześniu 1990 roku, a jego prędkość wynosila 9 600 bita na sekundę. Dziś mamy szerokopasmowy Internet, a obok oferowanych przez tę technologie możliwości nie można przejść obojętnie. Przez ten czas zmieniło się bardzo wiele z tego, co nazywamy otoczeniem prowadzenia biznesu. Silna pozycja Internetu daje się zauważyć w każdej branży, w każdej dziedzinie. Praktycznie prowadzenie działalności offline nie ma racji bytu. Potraktuj to jak szansę, dzięki której Twoje przedsięwzięcie rozkwitnie.

Komunikacja w biznesie – jak słuchać, żeby usłyszeć
22.11.2013Czy potrafisz słuchać? Jak dobry jesteś w komunikacji interpersonalnej? To jest bardzo istotna część naszego życia – tak prywatnego, jak i biznesowego, czy profesjonalnego. Komunikacja interpersonalna jest podstawą do budowania relacji międzyludzkich. Najprostszy model komunikacji przedstawia nadawcę, odbiorcę i komunikat. Jednak komunikacja wówczas jest skuteczna, gdy komunikat zostanie odebrany zgodnie z intencją nadawcy.

7 grzechów Twojego marketingu online
22.11.2013Twój wpis, strona, oferta powinny przyciągać codziennie nowych klientów. Dowiedz się, jakich błędów powinieneś unikać, alby Twoje teksty były skuteczne i sprzedawały. Skuteczny copywriting w praktyce obrazuje wyraźną różnicę między tekstem skoncentrowanym na organizacji, a tym pisanym z punktu widzenia klienta.

Stary, skuteczny e-mail marketing
22.11.2013Celem działań promocyjnych może być zwiększenie sprzedaży, budowa pozytywnego wizerunku, PR, informowanie o nowościach, trendach, pozyskiwanie nowych klientów i partnerów biznesowych, budowanie relacji z obecnymi klientami i wiele innych. Jednym z narzędzi do realizacji tego celu jest e-mail marketing, który powinien znaleźć się wysoko na liście. Jest to bowiem jedna z najstarszych form marketingu internetowego, ale równocześnie jedna z najskuteczniejszych.
