
Według Sebastiana Świderskiego z klubu zakupowego Stilago, który wypowiedział się dla mensis.pl niska cena to jeden z kluczowych argumentów przemawiających za skorzystaniem z danej oferty sklepu internetowego. Patrząc jednak na prognozy rozwoju e-commerce w Polsce opublikowane na stronie Ministerstwa Skarbu Państwa nie tylko niski koszt zakupów może przyciągnąć nabywców do Twojego sklepu. Wśród wartości wymienianych jako nadrzędne w walce o klienta znajdują się również: jakość obsługi i oferty, przyjaźnie zaprojektowany sklep, bezpieczeństwo transakcji i zakupów oraz działania marketingowe.
Jakość obsługi klienta i oferty
Na profesjonalną obsługę zamówienia składa się przede wszystkim sprawna komunikacja. Jako, że klienci nie mają możliwości bezpośredniej rozmowy dołóż wszelkich starań, aby kontakt klient-pracownik był sprawny. Ważne jest też aby odwiedzający Twój sklep uzyskał precyzyjne informacje na stronie produktu na jego temat. Opisz jego pochodzenie, skład, sposób użytkowania oraz termin dostarczenia. Zatroszcz się o to, aby pomimo dzielącego dystansu nabywca był pewny, że dany produkt będzie dla niego przydatny. Zwróć też uwagę na dostępność. Stwórz ofertę, która będzie przede wszystkim możliwa dla Ciebie do wykonania. Duża ilość niedostępnych przez długi czas produktów nie będzie dobrze o Tobie świadczyć i skutecznie odstraszy klienta.
Przyjaźnie zaprojektowany sklep
Usability w przypadku stron, których celem jest sprzedaż towarów i usług jest priorytetem. Każda przeszkoda może spowodować bowiem wyjście z Twojego sklepu. Zakupy robi się zwykle pod wpływem emocji, wiec zadbaj o to, aby klient nie czul się zagubiony na Twojej stronie. Zwróć tutaj uwagę przede wszystkim na krótki system zakupu, który będzie zrozumiały dla potencjalnego nabywcy oraz na zamieszczenie informacji o kontakcie w widocznym miejscu na każdej podstronie. Więcej na temat użyteczności strony sklepu internetowego w artykule pt: 8 porad dotyczących efektywnego e-commerce.
Bezpieczeństwo transakcji i zakupów
To jedna z najważniejszych kwestii dotycząca korzystania ze sklepów internetowych. Aby klient był pewny Twojej uczciwości zatroszcz się o zdobycie certyfikatów poświadczających jakość obsługi klienta i zamieść odpowiednie symbole na stronie sklepu. Bezpieczeństwo zakupów to także transport i dostarczenie. Zadbaj o to, aby nie trwał on zbyt długo, a firma przewozowa dopełniła wszelkich starań, aby produkt doszedł do klienta w całości. Dzięki temu zwiększysz zaufanie klientów i chętniej skorzystają z Twoich usług w przyszłości.
Działania marketingowe
Nie ograniczaj promowania sklepu do banerów. Nachalne wyskakujące okienka dawno przestały przynosić efekty. Skup się na treściach, które będą użyteczne dla potencjalnego klienta. Kluczowym jest tu SEO. Zadbaj o to, aby strona Twojego sklepu pojawiła się jak najwyżej w wynikach google. W przypadku sklepu pamiętaj o unikalnych opisach Twoich produktów przygotowanych dla użytkowników, a nie pod wyszukiwarkę. Odnosi się to zarówno do samego opisu produktu, ale także możliwości komentowania przez klientów Twojego sklepu. Im więcej niepowtarzanej treści tym lepiej. Na pozycję strony w wyszukiwarce dobrze wpłynie również boks z podobnymi produktami lub najczęściej kupowanymi. Dzięki prawidłowo skonfigurowanym linkom wewnętrznym wyszukiwarka lepiej zaindeksuje treść Twojego sklepu. Poza dostosowaniem strony pod wyszukwarkę zatroszcz się również o dzielenie się wiedzą i doświadczeniem ze swoimi klientami. Możesz np. założyć bloga w którym podzielisz się rozwiązaniami na temat wykorzystania produktów z Twojej oferty. Pamiętaj jednak, aby nie były to treści sprzedażowe. Poza blogiem, w promocji biznesu dobrze jest wykorzystać również media społecznościowe. Dzięki nim zyskasz możliwość zbudowania więzi z klientami i wpływ na ich powtórne skorzystanie z Twoich usług. Aby wzmocnić swoją pozycję na rynku sklepów internetowych wykorzystaj również e-mail marketing. Możesz np. stworzyć newsletter dzięki któremu zapisani na niego użytkownicy będą otrzymywać informacje na temat nowości w sklepie.
Jak widzisz cena to nie jedyna wartość, która jest ważna dla klientów sklepów internetowych. Warto zatroszczyć się o konkurencyjność również jeśli chodzi o poszczególne etapy sprzedaży. Jeśli chciałbyś skonsultować się w sprawie poprawy użyteczności strony Twojego sklepu lub kampanii marketingowej w Internecie skontaktuj się z nami.
Bibliografia: