Euro Renoma - to Twój prestiż i wyróżnienie. Europejski Rejestr Renomowanych przedsiębiorstw, firm, instytucji, urzędów, banków, placówek oświatowych, służby zdrowia, instytucji publicznych i organizacji.
certyfikat eurorenoma

Ostatnio

dołączyli

F H U AMJM - Andrzej Żelazko - Klimatyzacja Mobilna - Żelazko Auto-Serwis działający w branży Transport, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14723

przeczytaj więcej

Jarosławska Fundacja POMOCNA DŁOŃ działający w branży Organizacje (polityczne, związki zawodowe, inne), dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14697

przeczytaj więcej

Ministerstwo Spraw Zagranicznych działający w branży Administracja państwowa i wymiar sprawiedliwości, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14710

przeczytaj więcej

Napisz

do nas






W celu weryfikacji nadawcy prosimy o przepisanie poniższego kodu w puste miejsce i zaakceptowanie go przyciskiem Wyślij.

 

Close

Czym kierują się klienci podczas zakupów w Internecie?

“My polacy tak mamy, że lubimy niskie ceny” - głosi hasło jednego z dyskontów. Czy podobnie wyglądają zwyczaje zakupowe Polaków w Internecie? Czy również tutaj głównym powodem zakupów jest niska cena? Przyjrzyjmy się preferencjom zakupowym i trendom w rozwoju e-commerce w Polsce.
Shutterstock
Foto: Shutterstock
Przeczytanie artykułu zajmie Ci 3 minuty

Według Sebastiana Świderskiego z klubu zakupowego Stilago, który wypowiedział się dla mensis.pl niska cena to jeden z kluczowych argumentów przemawiających za skorzystaniem z danej oferty sklepu internetowego. Patrząc jednak na prognozy rozwoju e-commerce w Polsce opublikowane na stronie Ministerstwa Skarbu Państwa nie tylko niski koszt zakupów może przyciągnąć nabywców do Twojego sklepu. Wśród wartości wymienianych jako nadrzędne w walce o klienta znajdują się również: jakość obsługi i oferty, przyjaźnie zaprojektowany sklep, bezpieczeństwo transakcji i zakupów oraz działania marketingowe.

Jakość obsługi klienta i oferty

Na profesjonalną obsługę zamówienia składa się przede wszystkim sprawna komunikacja. Jako, że klienci nie mają możliwości bezpośredniej rozmowy dołóż wszelkich starań, aby kontakt klient-pracownik był sprawny. Ważne jest też aby odwiedzający Twój sklep uzyskał precyzyjne informacje na stronie produktu na jego temat. Opisz jego pochodzenie, skład, sposób użytkowania oraz termin dostarczenia. Zatroszcz się o to, aby pomimo dzielącego dystansu nabywca był pewny, że dany produkt będzie dla niego przydatny. Zwróć też uwagę na dostępność. Stwórz ofertę, która będzie przede wszystkim możliwa dla Ciebie do wykonania. Duża ilość niedostępnych przez długi czas produktów nie będzie dobrze o Tobie świadczyć i skutecznie odstraszy klienta.

Przyjaźnie zaprojektowany sklep

Usability w przypadku stron, których celem jest sprzedaż towarów i usług jest priorytetem. Każda przeszkoda może spowodować bowiem wyjście z Twojego sklepu. Zakupy robi się zwykle pod wpływem emocji, wiec zadbaj o to, aby klient nie czul się zagubiony na Twojej stronie. Zwróć tutaj uwagę przede wszystkim na krótki system zakupu, który będzie zrozumiały dla potencjalnego nabywcy oraz na zamieszczenie informacji o kontakcie w widocznym miejscu na każdej podstronie. Więcej na temat użyteczności strony sklepu internetowego w artykule pt: 8 porad dotyczących efektywnego e-commerce.

Bezpieczeństwo transakcji i zakupów

To jedna z najważniejszych kwestii dotycząca korzystania ze sklepów internetowych. Aby klient był pewny Twojej uczciwości zatroszcz się o zdobycie certyfikatów poświadczających jakość obsługi klienta i zamieść odpowiednie symbole na stronie sklepu. Bezpieczeństwo zakupów to także transport i dostarczenie. Zadbaj o to, aby nie trwał on zbyt długo, a firma przewozowa dopełniła wszelkich starań, aby produkt doszedł do klienta w całości. Dzięki temu zwiększysz zaufanie klientów i chętniej skorzystają z Twoich usług w przyszłości.

Działania marketingowe

Nie ograniczaj promowania sklepu do banerów. Nachalne wyskakujące okienka dawno przestały przynosić efekty. Skup się na treściach, które będą użyteczne dla potencjalnego klienta. Kluczowym jest tu SEO. Zadbaj o to, aby strona Twojego sklepu pojawiła się jak najwyżej w wynikach google. W przypadku sklepu pamiętaj o unikalnych opisach Twoich produktów przygotowanych dla użytkowników, a nie pod wyszukiwarkę. Odnosi się to zarówno do samego opisu produktu, ale także możliwości komentowania przez klientów Twojego sklepu. Im więcej niepowtarzanej treści tym lepiej. Na pozycję strony w wyszukiwarce dobrze wpłynie również boks z podobnymi produktami lub najczęściej kupowanymi. Dzięki prawidłowo skonfigurowanym linkom wewnętrznym wyszukiwarka lepiej zaindeksuje treść Twojego sklepu. Poza dostosowaniem strony pod wyszukwarkę zatroszcz się również o dzielenie się wiedzą i doświadczeniem ze swoimi klientami. Możesz np. założyć bloga w którym podzielisz się rozwiązaniami na temat wykorzystania produktów z Twojej oferty. Pamiętaj jednak, aby nie były to treści sprzedażowe. Poza blogiem, w promocji biznesu dobrze jest wykorzystać również media społecznościowe. Dzięki nim zyskasz możliwość zbudowania więzi z klientami i wpływ na ich powtórne skorzystanie z Twoich usług. Aby wzmocnić swoją pozycję na rynku sklepów internetowych wykorzystaj również e-mail marketing. Możesz np. stworzyć newsletter dzięki któremu zapisani na niego użytkownicy będą otrzymywać informacje na temat nowości w sklepie.

Jak widzisz cena to nie jedyna wartość, która jest ważna dla klientów sklepów internetowych. Warto zatroszczyć się o konkurencyjność również jeśli chodzi o poszczególne etapy sprzedaży. Jeśli chciałbyś skonsultować się w sprawie poprawy użyteczności strony Twojego sklepu lub kampanii marketingowej w Internecie skontaktuj się z nami.

 

Bibliografia:

  1. http://mensis.pl/podstawy/co-czeka-e-commerce-w-2014/ 
  2. http://inwestor.msp.gov.pl/si/polska-gospodarka/wiadomosci-gospodarcze/25090,dok.html 
  3. http://blog.inpost.pl/2013/02/05/perspektywy-e-commerce-2013/prognozy-ecommerce-by-paczkomaty-inpost/ 
Tagi:

 

Opinie

i komentarze

Sprawdz moją strone profilową.Sam sprawdź lustra ł: Cieszę się, że odkryłem tę witrynka. Muszę podziękować zbyt te chwile za to cudowne czytanie! Zdecydowanie podobal mі sie kazdy drobny fragment i mam lekturę oznaczone, aby spojrzec dzięki nowe informacje ԝ stronie internetowej sieci Web. Moge na prostu powiedzieć, jak ulżуć, aby znaleźć kogoś, który tak naprawdę ᴡie, na temat czym mówią w sieci. Odpowiednio wiesz, jak doprowadzić рroblem do światłɑ i zrobić go ważnym. Ꭰużej liczby jednostek musi tօ przyjrzeć і zrozumieć tę historię. Τo zaskakujące, żе nie zaakceptować jesteś bardziej popularny, bowiem spośróⅾ pewnoścіą masz prezent. Bardzo dobra pisownia. Bez ԝątpliwości kocham tą stronę. Trzymać ѕię owego!
Zapraszam na moja stronę blog o wycieczkach: Artykuł genialny. Czekam na więcej
Zapraszam na moja stronę szafy Raumplus: Dobry, błyskotliwy, nowatorski - nic dodać, nic ująć. Oby więcej takich artykułów na stronach.
Zobacz geosyntetyki dachowe: Świetny artykuł. Interesujący, konkretny, życiowy. Nic dodać nic ująć.
A to moja strona doktorat: Zagadnienie nie zostało przedstawione w pełni, wiele elementów zostało pominiętych ale i tak uważam, że jest nieźle. Zdecydowanie wyróżnia się na tle innych:)

Dodaj

Twoją opinię

Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies m.in. do celów reklamowych i statystycznych. Mogą stosować je też współpracujące z nami firmy - m.in. reklamodawcy.

W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.