Jak ubrać się do pracy? Kilka słów o biurowym dress codzie.
Dress code menedżera
Zgodnie z tymi zasadami menedżer w pracy powinien mieć na sobie granatowy lub ciemnoszary garnitur, niebieską, lub białą koszulę(choć gładka biała koszula zarezerwowana jest raczej na specjalne okazje) i stonowany krawat. Zamiast bieli, która wygląda konserwatywnie i sztywno i zarezerwowana jest na ważne spotkania z przełożonym, bądź negocjacje z partnerami, można założyć koszulę ciemniejszą, bądź delikatne pastele, np. róż, błękit, ecru.
Klasycznie
Kobietę obowiązuje klasyczny kostium ze spódnicą, która nie jest ani za długa, ani za krótka, ewentualnie spodnie. Panie mają jednak więcej możliwości, niż panowie, bowiem oprócz klasycznych kostiumów mogą to być również eleganckie sukienki, spodnie w kant, żakiet. Również w doborze kolorów mogą sięgnąć po odcienie zieleni, beżów, czy brązów. Nie mogą jednak przesadzić z biżuterią. Strój musi być dostosowany do wymogów przełożonego, do zajmowanego stanowiska, wizerunku firmowego i polityki organizacji.
Spotkania z klientami
Coraz częściej jednak taki klasyczny strój biznesowy obowiązuje jedynie na spotkaniach z klientami, bądź na oficjalnych zebraniach. Na co dzień przyzwala się na nieco więcej luzu, który widać m. in w dodatkach takich jak fantazyjny krawat, biżuteria, kolorowa koszula, czy bluzka. Pojawiają się też tzw. „luźne piątki”, czyli dni, w których dopuszczalna jest większa swoboda, jak sportowe marynarki i jeansy.
Z drugiej jednak strony zbyt duża swoboda może być ryzykowna, bowiem niektóre zestawienia kolorów, fasonów mogą wpłynąć negatywnie na nasz wizerunek, co przekłada się na wyniki rozmów biznesowych. Zanim więc pozwolimy sobie na całkowity luz w stroju firmowym, zastanówmy się, czy nie wpłynie to negatywnie na wizerunek nasz i organizacji, którą reprezentujemy.