Euro Renoma - to Twój prestiż i wyróżnienie. Europejski Rejestr Renomowanych przedsiębiorstw, firm, instytucji, urzędów, banków, placówek oświatowych, służby zdrowia, instytucji publicznych i organizacji.
certyfikat eurorenoma

Ostatnio

dołączyli

F H U AMJM - Andrzej Żelazko - Klimatyzacja Mobilna - Żelazko Auto-Serwis działający w branży Transport, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14723

przeczytaj więcej

IM Iwańscy działający w branży Budownictwo, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14714

przeczytaj więcej

Firma Usługowo - Budowlana FIL - BUD - Zbigniew Ziarkowski działający w branży Budownictwo, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14713

przeczytaj więcej

Napisz

do nas






W celu weryfikacji nadawcy prosimy o przepisanie poniższego kodu w puste miejsce i zaakceptowanie go przyciskiem Wyślij.

 

Close

100 najskuteczniejszych słów w e-mail marketingu

Wiele interesujących wniosków można wysnuć z opublikowanych statystyk dotyczących skuteczności słów zawartych w temacie wiadomości e-mail. Choć dane te dotyczą słów w języku angielskim z pewnością można przenieść je na język polski, nawet jeśli nie w całości. Pomogą nam również zobrazować widoczne trendy.
Foto:
Przeczytanie artykułu zajmie Ci 2 minuty

Brytyjska agencja Adestra opublikowała swój raport w oparciu o ponad 2 miliardy e-maili wysyłanych na cały świat.

Jak wynika z raportu e-maile ze słowem „alert”(alarm) mają współczynnik otwarć OR wyższy o 38,1 %  i o 61,6% wyższy wskaźnik kliknięć CTR - w stosunku do średnich danych dotyczących wszystkich maili. Dobre wyniki miały również słowa „free delivery” (darmowa dostawa) – OR większe o 50,7 % i CTR większe o 135,4 % i „bulletin” (biuletyn) przy wyniku OR +15,8% i +12,7% CTR.

Słowami zupełnie nieskutecznymi okazały się słowa „report”(sprawozdanie) z wynikiem OR mniejszym od średnich -23,7 % i CTR -54,8%, oraz „book” (książka, ale też rezerwować, księgować) z wynikiem -4,6% OR i – 25,4% CTR.

Słowo „newsletter” było neutralne jeśli chodzi o otwarcia (0,7% OR), ale dawało ujemny wynik jeśli chodzi o kliknięcia (-18,7% CTR).

Zbadano również wyrazy  związane z określeniem czasu i daty. Słowo „daily” (codzienny) i „weekly” (tygodniowy) miały pozytywne wyniki: pierwsze 27,8% OR i 100,3% CTR, drugie 27,1% OR, 50,6% CTR. Natomiast słowo „monthly” (miesięczny) miało wpływ negatywny (26,6% OR, -37,0% CTR).

E-mail marketing w B2b i w B2C

Przedmiotem badania była również skuteczność poszczególnych słów w kampanii skierowanej do biznesu  i do odbiorców prywatnych.

W kampaniach B2B najskuteczniejsze okazywały się słowa „alert” i „breaking” (najświeższy). Natomiast słowa „report”, „intelligence” (inteligencja, ale także wywiad) okazały się nieskuteczne.

Z kolei dla klientów indywidualnych skutecznymi okazały się tematy zawierające słowo: „review” (recenzja), „update” (aktualizacja), a także „special” (specjalny). Negatywnie wpływają na nich znaki zapytania.

eCommerce i maile sprzedażowe

W typowo sprzedażowych mailach sprawdza się fraza „free delivery”, której wyniki to +35,9% otwarć i +81,3% kliknięć. Pozytywnie działa również słowo „sale” (wyprzedaż) z wynikiem +10,7% OR i +26,7 % CTR.

Natomiast słowa typowe call 2 action w rodzaju „buy”(kup)  z wynikiem -19,3% OR i -59,1% CTR, oraz „save” (zaoszczędź) z wynikiem -4,4% OR i -27,4% CTR wpływają na adresatów negatywnie w opisywanym obszarze i nie zachęcają do zapoznania się z ofertą. Podobnie negatywne wyniki otrzymały słowa „cheap” (tani) – 67,2 % OR i – 71,6% CTR, oraz „free” (za darmo) -23,7% OR, -34,8% CTR.

Wyniki badań, a polska rzeczywistość

Przeprowadzone badania dotyczą popularnych zwrotów, które daje się przełożyć na polskie warunki. Przydałyby się z pewnością podobne badania na polskich e-mailach, ale i te wyniki dają pewne wyobrażenie o aktualnych trendach. Warto pamiętać jednak, że e-mail marketing na naszym rynku aktualizuje się nieco wolniej, w chwili obecnej można pewnie mówić o pewnych odchyleniach od wymienionych wyżej tendencji, ale prawdopodobne jest, że zmierzają one w kieruku opisanym powyżej. Słowa skuteczne zaczynają tracić swą efektywność i trzeba wciąż monitorować własne działania i szukać skuteczniejszych.

Jeśli jesteś (jesteście Państwo) zainteresowani tym tematem, prosimy o kontakt. 

Dla uczestników programu Euro Renoma są przygotowane pakiety promocyjne. Służymy radą i informacją - od czego zacząć działania przygotowujące do budowy bazy mailingowej, na co zwrócić uwagę podczas mailingu. 

Tagi:

 

Opinie

i komentarze

Maciej Mazur: Ostatnio mieliśmy wyświetlany na Euro-Renomie taki dodatkowy baner reklamowy. Dzięki dużej ilości odsłon staliśmy się bardziej rozpoznawalni. Polecam!
Tadeusz P.: Euro Renoma jest dla ludzi inteligentnych, mądrych i sprytnych. Można się promować i zdobywać (sprawdzonych i rzetelnych!) partnerów i inwestorów. Jesteśmy bardzo zadowoleni. Za symboliczną opłatę, otrzymujemy tak wiele korzyści.
Stefan Królikiewicz: Doskonała rzecz. U nas sprawdza się od lat. Dzięki EuroRenomie i temu programowi, moja firma nawiązała sporo nowych kontaktów, tak w kraju jak i za granicą. Dzięki pomocy z Euro-Renomy, dzisiaj wchodzimy na nowe, egzotyczne rynki. Dziękujemy.
Andrzej Bednarz: Euro Renoma to wspaniała inicjatywa, pozwalająca wypromować się solidnym i godnym zaufania przedsiębiorcom. Jesteśmy w rejestrze od niedawna, korzystamy z materiałów Akademii Euro Renomy i dzięki temu się rozwijamy. Wspaniała sprawa!
Plamka: Miło wspominam Akademię Polonijną, szkoła naprawdę fajna.

Dodaj

Twoją opinię

Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies m.in. do celów reklamowych i statystycznych. Mogą stosować je też współpracujące z nami firmy - m.in. reklamodawcy.

W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.