
Brytyjska agencja Adestra opublikowała swój raport w oparciu o ponad 2 miliardy e-maili wysyłanych na cały świat.
Jak wynika z raportu e-maile ze słowem „alert”(alarm) mają współczynnik otwarć OR wyższy o 38,1 % i o 61,6% wyższy wskaźnik kliknięć CTR - w stosunku do średnich danych dotyczących wszystkich maili. Dobre wyniki miały również słowa „free delivery” (darmowa dostawa) – OR większe o 50,7 % i CTR większe o 135,4 % i „bulletin” (biuletyn) przy wyniku OR +15,8% i +12,7% CTR.
Słowami zupełnie nieskutecznymi okazały się słowa „report”(sprawozdanie) z wynikiem OR mniejszym od średnich -23,7 % i CTR -54,8%, oraz „book” (książka, ale też rezerwować, księgować) z wynikiem -4,6% OR i – 25,4% CTR.
Słowo „newsletter” było neutralne jeśli chodzi o otwarcia (0,7% OR), ale dawało ujemny wynik jeśli chodzi o kliknięcia (-18,7% CTR).
Zbadano również wyrazy związane z określeniem czasu i daty. Słowo „daily” (codzienny) i „weekly” (tygodniowy) miały pozytywne wyniki: pierwsze 27,8% OR i 100,3% CTR, drugie 27,1% OR, 50,6% CTR. Natomiast słowo „monthly” (miesięczny) miało wpływ negatywny (26,6% OR, -37,0% CTR).
E-mail marketing w B2b i w B2C
Przedmiotem badania była również skuteczność poszczególnych słów w kampanii skierowanej do biznesu i do odbiorców prywatnych.
W kampaniach B2B najskuteczniejsze okazywały się słowa „alert” i „breaking” (najświeższy). Natomiast słowa „report”, „intelligence” (inteligencja, ale także wywiad) okazały się nieskuteczne.
Z kolei dla klientów indywidualnych skutecznymi okazały się tematy zawierające słowo: „review” (recenzja), „update” (aktualizacja), a także „special” (specjalny). Negatywnie wpływają na nich znaki zapytania.
eCommerce i maile sprzedażowe
W typowo sprzedażowych mailach sprawdza się fraza „free delivery”, której wyniki to +35,9% otwarć i +81,3% kliknięć. Pozytywnie działa również słowo „sale” (wyprzedaż) z wynikiem +10,7% OR i +26,7 % CTR.
Natomiast słowa typowe call 2 action w rodzaju „buy”(kup) z wynikiem -19,3% OR i -59,1% CTR, oraz „save” (zaoszczędź) z wynikiem -4,4% OR i -27,4% CTR wpływają na adresatów negatywnie w opisywanym obszarze i nie zachęcają do zapoznania się z ofertą. Podobnie negatywne wyniki otrzymały słowa „cheap” (tani) – 67,2 % OR i – 71,6% CTR, oraz „free” (za darmo) -23,7% OR, -34,8% CTR.
Wyniki badań, a polska rzeczywistość
Przeprowadzone badania dotyczą popularnych zwrotów, które daje się przełożyć na polskie warunki. Przydałyby się z pewnością podobne badania na polskich e-mailach, ale i te wyniki dają pewne wyobrażenie o aktualnych trendach. Warto pamiętać jednak, że e-mail marketing na naszym rynku aktualizuje się nieco wolniej, w chwili obecnej można pewnie mówić o pewnych odchyleniach od wymienionych wyżej tendencji, ale prawdopodobne jest, że zmierzają one w kieruku opisanym powyżej. Słowa skuteczne zaczynają tracić swą efektywność i trzeba wciąż monitorować własne działania i szukać skuteczniejszych.
Jeśli jesteś (jesteście Państwo) zainteresowani tym tematem, prosimy o kontakt.
Dla uczestników programu Euro Renoma są przygotowane pakiety promocyjne. Służymy radą i informacją - od czego zacząć działania przygotowujące do budowy bazy mailingowej, na co zwrócić uwagę podczas mailingu.