
Części przedsiębiorców nie stać na witrynę własnej firmy, bądź na jej pozycjonowanie w Google. Jednak obecność w Internecie jest niezbędna. Wówczas dobrym rozwiązaniem jest promocja w katalogach branżowych, czyli w wyszukiwarkach firm. Katalogi te opierają się na zintegrowanych usługach promocyjnych i zapewniają wszechstronne dotarcie do klientów.
Zaś te instytucje oraz przedsiębiorstwa, które posiadają już własną witrynę mogą działać dwutorowo – korzystać zarówno z optymalizacji strony, jak i z prezentacji firmy czy instytucji w popularnym portalu, bowiem te dwa sposoby promocji wzajemnie się uzupełniają.
Źródła odwiedzin w witrynie internetowej z Google znacznie różnią się od ruchu z katalogów. Katalogi są efektywniejszym źródłem pozyskiwania nowych klientów. W wyszukiwarce Google najczęściej poszukuje się informacji, natomiast z katalogu branżowego korzysta już osoba wyraźnie zainteresowana konkretną usługą. Katalogi wyświetlają prezentację podmiotów, które spełniają potrzeby wyrażone przez klienta w zapytaniu.
Jednak aby osiągnąć optymalne korzyści z prezentacji swojej działalności w wyszukiwarce firm, należy przedstawić swoje przedsiębiorstwo jak najatrakcyjniej, podać wszelkie niezbędne informacje i uzupełnić wyjątkowym opisem swojej działalności.
5 kroków do stworzenia idealnej wizytówki
Aby prezentacja organizacji w katalogu była zarówno efektowna jak i efektywna musimy pamiętać o kilku sprawach.
Po pierwsze:
przykuj uwagę
Katalogi zawierają kilkaset podobnych ogłoszeń. Aby użytkownik wybrał właśnie Twoją firmę, aby zainteresował się Twoją instytucją musisz stworzyć unikalną prezentację. Dobry nagłówek pomoże zwrócić uwagę klienta.
Tworząc prezentację swojej organizacji możesz przygotować tekst, który będzie reklamował ją na liście branżowej. Tekst ten nie może przekroczyć 150 znaków, pełni funkcję nagłówka i musi skłonić do odwiedzenia Twojej prezentacji. Przedstaw w nim to, co wyróżnia Twoją ofertę. Zastanów się, co masz unikalnego. Jednak nie wymieniaj tu całego wachlarza oferowanych usług.
Kilka wskazówek:
- Nie pisz o sobie, ale zwróć uwagę na korzyści dla klienta
- Nie używaj sloganów, pustych zwrotów, ale skup się na konkretach
- Jeśli chcesz zaoferować promocyjne ceny – sprecyzuj, czego dotyczą i jak wysokie rabaty oferujesz.
- Warto użyć zwrotów typu „zobacz”, „sprawdź”, aby zachęcić do zapoznania się z Twoją ofertą. Są to tzw. call to action.
Po drugie:
przekonaj!
Opis Twojej działalności ma spory wpływ na skuteczność Twojej reklamy. Ma też niemałe znaczenie przy pozycjonowaniu w Google, oraz oczywiście na decyzję o skorzystaniu z Twoich usług przez klienta. Warto więc dopracować swoją prezentację.
Jeśli chcesz zaprezentować swoją firmę czy instytucję np. w katalogu partnerów programu Euro Renoma musisz zamieścić krótki opis swojej działalności. Poza możliwością zaprezentowania swojej oferty, jest to również nowoczesne narzędzie umacniające pozytywny wizerunek Twojej organizacji, ponieważ w rejestrze tym znajdują się certyfikowane instytucje i przedsiębiorstwa.
W tym miejscu warto umieścić perswazyjny tekst przybliżający Twoją firmę, czy instytucję. Tekst ten powinien zaciekawić odwiedzającego. Do niego więc skieruj swój przekaz – w taki sposób, by wiedział, jakie korzyści mu oferujesz. Zademonstruj, że potrafisz odpowiedzieć na jego problem i spełnić jego potrzeby. W tym miejscu warto więc przedstawić istotne szczegóły, pominąć natomiast historię swojej firmy.
Po trzecie:
daj się znaleźć!
Słowa kluczowe są bardzo ważne, ponieważ to one umożliwiają znalezienie Twojego podmiotu w gąszczu innych. Muszą precyzyjnie charakteryzować profil działalności. Powinieneś zastanowić się, czego szuka klient, który szuka właśnie Ciebie – to znaczy, zastanów się, jakich słów używa w wyszukiwarkach szukając takiej instytucji, jak Twoja.
W pozycjonowaniu w portalu, a także w wyszukiwarce Google pomocny może być katalog produktów i usług. Ważne jest, by właściwie wybrać nazwy tych produktów, które chcesz wypromować. Dodając do katalogu swoje prezentacje nie używaj słów ogólnych, gdyż są one zbyt konkurencyjne. Lepiej sprawdzają się bardziej szczegółowe frazy (np. zamiast „ogród” lepiej wpisać „drzewa iglaste i owocowe”, albo „krzewy i byliny ozdobne”)
A zatem:
-
Dokładnie opisz swój produkt. Skup się na opisaniu wyglądu, faktury, koloru. Podstrona zostanie wówczas lepiej zindeksowana przez Google na frazę w rodzaju: „żółta kauczukowa kaczuszka”, czy „mięciutkie tiulowe pompony”
-
Pisz językiem korzyści, zamiast wymieniać cechy produkty
-
Dodaj fotografię. Użytkownicy częściej klikają w produkty i usługi ze zdjęciami
-
Zadbaj o unikalną zawartość
Po czwarte:
unikalna treść!
To ważne, by wpisywać unikalne treści, które nie są kopiowane z innych katalogów, czy stron internetowych. Wówczas bowiem strona jest uznawana przez wyszukiwarki za oryginalną, a dzięki temu jest wyżej pozycjonowana. Powtarzalne treści są pomijane w wynikach wyszukiwania.
Po piąte:
daj się polubić!
Informacje o Twojej instytucji, bądź firmie powinny być kompletne. Dla użytkownika Internetu, czyli Twojego potencjalnego nabywcy, ważne jest, by poszukiwanie tego, czego potrzebuje było sprawne i szybkie. Firma, która jako pierwsza dostarczy mu poszukiwanych informacji ma dużą szansę być tą, która dostarczy mu poszukiwanych produktów/usług. Dlatego zamieszczając konkretne i pełne informacje o swojej organizacji, profilu, produktach, usługach zwiększasz swoje szanse. To z Tobą skontaktuje się klient i nie będzie kontynuował swoich poszukiwań.
Ponadto publikując unikatowe treści dotyczące Twojej działalności stosujesz popularną i lubianą przez Google strategię content marketingu – marketingu treści.
Dla partnerów programu Euro Renoma są przygotowane wyjątkowe pakiety promocyjne. Służymy radą i informacją dotyczącą każdego z wymienionych wyżej punktów: jak przykuć uwagę, jak dać się znaleźć, przekonać, właściwie zaprezentować swoją działalność.
Jeśli jesteś (są Państwo) zainteresowani tym tematem, prosimy o kontakt.