
Jedną z głównych idei Inbound Marketingu jest skupianie się na projektowaniu wartościowej treści, która odpowiada potrzebom klientów. Jego rozszerzająca się popularność wpływa również na kierunek rozwoju E-commerce. Oznacza to, że atrakcyjny produkt z Twojej oferty odniesie sukces tylko wtedy, jeśli będzie przedstawiony w użyteczny i zachęcający sposób. Chcesz wzmocnić sprzedaż? Zapoznaj się z poniższymi zasadami budowy strony produktu.
Zdjęcie produktu
Główne zdjęcie produktu powinno być wysokiej jakości i odpowiedniej wielkości, która zapewnia dokładne jego obejrzenie. Miniaturka powinna mieć rozmiar nie mniejszy niż 400 na 300px. Rozmiar grafiki jest szczególnie ważny jeśli przedmiot posiada wiele detali. Najlepiej dodaj możliwość powiększenia zdjęcia, aby klienci mogli dokładnie przyjrzeć się produktowi. Warto dodać również kilka zdjęć ukazujących produkt z różnych stron, czy w różnych etapach jego użytkowania. Pozwoli to zyskać klientowi pewność, że produkt jest tym czego szuka jeszcze przed złożeniem zamówienia. Warto o tym pomyśleć przede wszystkim w przypadku sklepów z odzieżą, biżuterią czy sprzętem wymagającym złożenia.
Cena / promocja
Drugim podstawowym elementem Twojej oferty powinna być wyraźnie przedstawiona cena i ewentualna promocja. Oznacz je wyraźnie, aby użytkownik nie miał problemu z ich identyfikacją. W przypadku ceny możesz użyć pogrubienia i wyróżniającego się koloru. Promocje możesz przedstawić graficznie przy głównym zdjęciu. Możesz dodać np. znaczek zniżki jak na poniższym przykładzie. Pamiętaj aby jej treść nie budziła wątpliwości w jaki sposób można z niej skorzystać.
Użyteczna nawigacja
Chcesz, aby klient pozostał na stronie sklepu jak najdłużej? Stwórz funkcjonalne menu, które ułatwi mu namierzenie poszukiwanego przez niego produktu. Pamiętaj tu przede wszystkim o jednoznacznym nazwaniu kategorii, a także o ograniczeniu ich ilości do minimum.
Call to action
Call to action ma sprawić, by użytkownik wykonał oczekiwaną przez nas czynność w tym wypadku chodzi o zakup naszego produktu. CTA najlepiej wykorzystać w formie przycisku, który będzie służył do złożenia zamówienia.
Opis
Opis powinien składać się z nagłówka oraz przedstawienia cech, funkcji i ewentualnej specyfikacji technicznej produktu. Najlepiej wyróżnij nazwę produktu pogrubioną i większą czcionką. Zrób to również z poszczególnymi nagłówkami odnoszącymi się do wspomnianych wyżej części opisu.
Powód zakupu
Podaj powód, dlaczego odwiedzający sklep miałby zakupić ten konkretny produkt. Stwórz taki, który odwołuje się do emocji w przypadku rzeczy, których funkcją jest dbanie o wygląd, lub do praktycznych wartości, kiedy sprzedajesz produkty techniczne.
Opinie o produkcie
To bardzo ważna część strony produktowej. Zdanie kupujących to najbardziej efektywny sposób perswazji ze względu na to, że wypływa on od rzeczywistych użytkowników produktu. Stwórz, więc miejsce, które umożliwi klientom zostawienie informacji na jego temat.
Wideo
Film, który pokazuje produkt w działaniu to nie tylko atrakcyjna forma, ale także dodatkowy sposób na przekonanie użytkownika, że warto zakupić dany towar. Jeśli zajmujesz się sprzedażą sprzętu, szczególnie warto o tym pomyśleć.
Podobne, komplementarne produkty
Tutaj istnieją 4 możliwości. Możesz pokazać użytkownikowi produkty w tej samej kategorii co aktualnie przeglądany. Innym wyjściem jest zaprezentowanie tych, które zostały zakupione przez innych wraz z nim. Trzecim rozwiązaniem jest zaproponowanie produktów komplementarnych jak np. baterie w przypadku odtwarzacza mp3. Taka funkcjonalność pomoże Ci w zatrzymaniu użytkownika na stronie, a także wzmocni sprzedaż. Możesz także pokazać produkty, który są najczęściej kupowane.
Przyciski social media
Chcesz wzmocnić zasięg sklepu? Dodaj do strony również przyciski do kanałów social media. Szczególnie powinien się w nich znaleźć ten umożlwiający się dzieleniem linkiem do produktu na Facebooku. Pomoże to użytkownikom w szybkim poleceniu naszej oferty swoim znajomym.
Symbole
Chodzi tutaj o znaki, które podnoszą zaufanie wobec firmy. Jeśli zdobyłeś certyfikat najlepszej jakości lub obsługi klienta warto zamieścić jego znak w widocznym miejscu. Możesz także stworzyć symbol najczęściej polecanego lub kupowanego produktu. Czy też najlepiej ocenianego przez klientów. Warto także, abyś zamieścił znak poufności danych, aby użytkownicy byli pewni, że dane nie zostaną wykorzystane do innych celów niż sprzedaż produktu.
Dostosuj produkt do siebie
Jeśli to możliwe, warto stworzyć użytkownikowi miejsce gdzie będzie mógł dostosować produkt do siebie, np pod względem kolorystycznym.
Taka struktura strony pozwoli Ci dostosować ją zarówno do użytkownika, jak i wymagań wyszukiwarki, gdyż będzie posiadać wszystkie elementy umożliwające jej poprawne zaindeksowanie. Wzmocni ona również współczynnik konwersji Twojego sklepu.
Bibliografia