
Zoptymalizowana grafika
Dobry produkt to połowa sukcesu. Wśród wspomnianej ilości sklepów internetowych na pewno znajdą się takie, które będą dysponować taką samą ofertą jak Twoja. Zastanów się więc jakich środków użyć, aby konsument podjął decyzję o zakupie produktu trafiając właśnie na Twoją stronę. Zwróć uwagę, aby elementy graficzne były przede wszystkim pomocne w nawigacji i prezentacji produktów w sklepie. W przypadku efektownych towarów jak biżuteria, warto postawić na jednolite tło, które nie będzie odciągać odwiedzającego od produktów z naszej oferty. Stwórz również grafiki informujące o promocjach i umieść je w widocznym miejscu na stronie. Pamiętaj, że pierwszym zmysłem jaki działa w przypadku zakupów jest wzrok. Masz tylko kilka sekund, aby użytkownik pozostał na Twojej stronie, dlatego warto, aby najbardziej atrakcyjne elementy Twojej oferty były odpowiednio wyeksponowane. Użyj również materiałów video, które prezentują Twoją ofertę. To atrakcyjna forma przekazu pozwala na najpełniejszą prezentację produktów.
Najbardziej wpływowe elementy strony sklepu
Elementem, który przyciąga szczególnie uwagę kupujących jest niski koszt wysyłki. Według infografiki zrealizowanej przez Invesp zajmującej się optymalizacją stron www darmowa wysyłka wpływa na decyzję zakupu w 73%. Drugim wpływowym elementem jest darmowy zwrot (70%). Jeśli oferujesz taką usługę swoim klientom wspomnij o tym na stronie. Wpłynie to również pozytywnie na zaufanie wobec Twojej oferty. Zniżki i wyprzedaże, przyczyniają się do decyzji o zakupie w 62%. Informacje o nich wstaw nie tylko na stronę produktową, ale także na głównej. Możesz to zrobić w formie slidera, który doda stronie dynamiki. Kupony przyciągają uwagę konsumentów w 56%. Jeśli prowadzisz Fan page Twojego sklepu, możesz skorzystać z aplikacji na facebook, generującej kody rabatowe. W 46% oddziałują na konsumentów programy lojalnościowe. 43% decyzji o zakupie powodowanych jest limitowanymi ofertami czasowymi. Określ czas przez który można skorzystać z zakupu w niższej cenie i podłącz zegar, który pokaże ile go pozostało. Innym rozwiązaniem jest oferta kup więcej zapłać mniej. Według wspomnianej infografiki wpływają one w 34 procentach na zakup. Nieco mniejszy, ale jednak istotny wpływa mają darmowe prezenty, czyli wszelkie dodatki dołączane do produktów.
Intuicyjny proces zakupu
Proces zakupu powinien być jak najprostszy i składać się z 2-3 kroków. To jest Dodaj do koszyka, Wybierz sposób dostawy/płatności i Wyślij zamówienie. Aby użytkowniki łatwo było wprowadzić zmiany w zamówieniu zastosuj etapową nawigację panelu zakupu. Chodzi o to, żeby kupujący mógł bez zbędnego klikania przechodzić między kolejnymi krokami, które musi zrealizować aby zakupić produkt.
Koszyk
Koszyk to ważny element strony. Aby podnieść satysfakcję z zakupów dodaj tą funkcję w swoim sklepie, aby klient mógł bez zbędnego klikania zrobić i Ciebie większe zakupy. Ponadto dostęp do koszyka powinien być możliwy w każdym momencie przeglądania strony, dlatego umieść go każdej podstronie. Preferowanym miejscem jest prawy górny róg.
Wyszukiwarka produktów
Narzędziem, które powinno znaleźć się na Twojej stronie sprzedażowej jest również wyszukiwarka produktów. Umożliwi to osobom szukającym określonego produktu na stronie sprawdzenie czy znajduję się on w Twojej ofercie bez przeglądania stron poszczególnych kategorii.
Szybka rejestracja
Wprowadzając system rejestracji pamiętaj o tym, aby nie składał się on ze zbyt długiego formularza. Wystarczy pytanie o adres e-mail i hasło. Możesz także usprawnić proces rejestracji poprzez dodanie przycisków umożliwiających zrobienie tego korzystając z danych w profilu na Facebooku. Aby użytkownik nie miał problemu znalezienia przycisku rejestracji wyróżnij go graficznie oraz opatrz go napisem: Zarejestruj się. Możesz także wprowadzić opcję zakupów bez rejestracji. Wystarczy poprosić użytkownika o jego adres e-mail i poinformować go, że jeśli się później zarejestruje będzie mu łatwiej zrobić kolejne zakupy. Dzięki temu sytuacja kiedy użytkownik zrezygnuje z zakupu ze względu na proces rejestracji nie będzie miała miejsca.
Najnowsze i popularne produkty
Poza promocjami dobrym pomysłem jest poinformowanie odwiedzających o nowych produktach. Pozwala to zachować wrażenie aktualności sklepu i rozwoju. Aby łatwiej było wybrać użytkownikowi produkt z Twojej strony posłuż się też zakładką Popularne produkty, w której możesz umieścić te, które przynoszą Ci największy zysk.
Kontakt
Aby użytkownicy czuli się bezpiecznie, w Twoim sklepie zadbaj o ich komfort. Jednym z rozwiązań, które wzbudza ich zaufanie jest możliwość kontaktu. Umieść, więc dane kontaktowe firmy w widocznym miejscu. Najlepiej jeśli numer telefonu i e-mail będzie widniał na każdej podstronie w górnej belce.

Zacznij wprowadzać powyższe porady w życie już dzisiaj. Mam nadzieje, że nie sprawią Ci problemów we wprowadzeniu. Gdyby jednak pojawiły się pytania, zapraszamy do kontaktu. Jeśli masz inne pomysły, które usprawniły Twój sklep możesz się nimi podzielić w komentarzach.
Bibliografia:
- http://www.webhostingbillboarders.com/ipage-tips/tips-and-tricks-for-a-conversion-friendly-ecommerce-website/
- http://www.internetstandard.pl/promocje/pobierz-eCommerce2013pdf
- http://www.invesp.com/blog/ecommerce/how-to-create-effective-e-commerce-product-pages-infographic.html
- http://www.hongkiat.com/blog/essential-things-ecommerce-site-should-have/