Euro Renoma - to Twój prestiż i wyróżnienie. Europejski Rejestr Renomowanych przedsiębiorstw, firm, instytucji, urzędów, banków, placówek oświatowych, służby zdrowia, instytucji publicznych i organizacji.
certyfikat eurorenoma

Ostatnio

dołączyli

F H U AMJM - Andrzej Żelazko - Klimatyzacja Mobilna - Żelazko Auto-Serwis działający w branży Transport, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14723

przeczytaj więcej

IM Iwańscy działający w branży Budownictwo, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14714

przeczytaj więcej

Firma Usługowo - Budowlana FIL - BUD - Zbigniew Ziarkowski działający w branży Budownictwo, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14713

przeczytaj więcej

Napisz

do nas






W celu weryfikacji nadawcy prosimy o przepisanie poniższego kodu w puste miejsce i zaakceptowanie go przyciskiem Wyślij.

 

Close

Stary, skuteczny e-mail marketing

Celem działań promocyjnych może być zwiększenie sprzedaży, budowa pozytywnego wizerunku, PR, informowanie o nowościach, trendach, pozyskiwanie nowych klientów i partnerów biznesowych, budowanie relacji z obecnymi klientami i wiele innych. Jednym z narzędzi do realizacji tego celu jest e-mail marketing, który powinien znaleźć się wysoko na liście. Jest to bowiem jedna z najstarszych form marketingu internetowego, ale równocześnie jedna z najskuteczniejszych.
Shutterstock
Foto: Shutterstock
Przeczytanie artykułu zajmie Ci 4 minuty

Przyczyn tej skuteczności należy szukać w fakcie iż poczta elektroniczna jest najpowszechniejszą z usług internetowych, a każdy z nas ma przynajmniej jedno konto e-mail, jest przy tym kanałem łatwym w odbiorze, a prawidłowo skonstruowana wiadomość eliminuje ryzyko jej odrzucenia. Także fakt, że są to wiadomości „zamówione”, świadomie zasubskrybowane przez odbiorcę sprawia, że informacje docierają do odbiorcy nimi zainteresowanego. Ponadto realizacja kampanii e-mail jest elastyczna i szybka.

Właśnie model oparty o koncepcję permission marketing, czyli marketingu za przyzwoleniem jest fundamentem siły i skuteczności. W odróżnieniu od spamu, czyli niezamówionych informacji handlowych odbiorca otrzymuje informacje, które go interesują, na które wyraził zgodę, którą to zgodę może również cofnąć w każdej chwili.

Jak wykazują badania (Direct Mailing Associacion, czerwiec 2013, http://www.dma.org.uk) aż 64% badanych wskazuje e-mail, jako preferowany kanał otrzymywania informacji marketingowych.

Baza adresowa

Jednak aby kampania była skuteczna potrzebna jest baza adresów. Zakup gotowej bazy danych to niestety droga na skróty i to droga nieskuteczna. Przeczy bowiem zasadzie marketingu z przyzwoleniem, może sprowadzić również problemy prawne. Innym rozwiązaniem jest dzierżawa bazy np. od dostawcy darmowych usług poczty elektronicznej. Jest to rozwiązanie korzystne, gdy brak nam czasu na budowanie bazy, sprawdza się w przypadku konkretnej kampanii skierowanej na rozwój rynku, gdy dopiero zaczynamy naszą działalność.

Jednak to własna baza firmy, czy instytucji ma największe znaczenie i jest najskuteczniejsza. Umieszczone w niej adresy e-mail aktualnych odbiorców naszych usług, osób, które same wyraziły nimi zainteresowanie to potencjał, który daje największą responsywność i zwrot z inwestycji.

Możemy podpowiedzieć Ci, jak ją stworzyć zgodnie z obowiązującymi przepisami i przy niewielkich nakładach finansowych.

KWESTIE FORMALNE

Budując optymalną bazę adresową pod swoje kampanie emailowe musisz pamiętać o kilku kwestiach formalnych, by nie naruszyć obowiązujących przepisów.

Uzyskanie zgody na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną

Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z lipca 2002 roku  definiuje informację handlową bardzo szeroko. Jest to informacja, która przeznaczona jest do promocji towarów, usług, wizerunku przedsiębiorcy i służy osiągnięciu efektu handlowego. Jak wynika z tej definicji – zarówno prezentacja logo w e-mailu, jak i przesłanie e-kartki okolicznościowej to informacje handlowe.

Zgoda na otrzymywanie tego rodzaju informacji powinna być wyrażona przez odbiorcę, dlatego każdy użytkownik dodany do bazy powinien zaakceptować następujący zapis: Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej przez (dane Twojej organizacji).

Uzyskanie zgody na przetwarzanie danych osobowych

Drugim ważnym dopełnieniem formalnym jest uzyskanie zgody na zbieranie i przetwarzanie danych osobowych. Zgodnie z polskim prawem dane te podlegają ochronie. Dane te to imię, nazwisko, adres, PESEL, ale również adres e-mail, IP komputera, numer telefonu. Zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych każde dane umożliwiające identyfikację osoby są danymi osobowymi.  I choć niektóre adresy e-mail nie wystarczają, by zidentyfikować ich właściciela, to jednak inne już tak. Dlatego zakłada się, że e-mail stanowi dane osobowe. Z tego też powodu użytkownik, którego adres e-mail dodajemy do naszej bazy powinien zaakceptować zapis:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawa z dn. 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.nr 133, poz. 883, z późn. zm. ) przez (dane Twojej firmy).

Warto też zastanowić się jakie dane chcemy zbierać. Często im więcej, tym lepiej, ale może to zniechęcić potencjalnego subskrybenta. W kontaktach B2B takie dane to e-mail, nazwa firmy i imię i nazwisko, jednak w kontakcie z konsumentem często wystarczy tylko imię, czasem płeć. będzie więcej informacji.

Rejestracja zebranych danych osobowych w GIODO

Przed rozpoczęciem zbierania danych należy dokonać rejestracji zbioru do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Szczegółowe informacje o tym, jak dokonać takiej rejestracji, oraz co powinno zawierać zgłoszenie dostępne są na stronie GIODO http://giodo.gov.pl. Zgłoszenie powinno zawierać cel przetwarzania danych, sposób ich zbierania, zasady udostępniania, opis środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ich bezpieczeństwo, a także oznaczenie administratora.

Model double opt-in

Zbieranie adresów e-mail w modelu double opt-in oznacza, że po wpisaniu w formularz danego adresu email wysyłana jest na niego automatycznie generowana wiadomość z linkiem aktywacyjnym. Dopiero po kliknięciu w niego adres e-mail zostaje aktywowany w bazie. Dzięki temu mamy pewność, że osoba, która dopisała się do  listy rzeczywiście ma dostęp do konta, a dopisany e-mail faktycznie istnieje. Dodatkowo mamy pewność, że adresat świadomie podjął decyzję o otrzymywaniu informacji droga mailową. W mailu aktywacyjnym można również umieścić oświadczenia zgody, o których mówiliśmy wcześniej

Model double opt-in jest w zgodny z wymaganiami stawianymi przez polskie prawo. Art. 24. 1 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku mówi: „Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny”.

Jeśli jesteś (są Państwo) zainteresowani tym tematem, prosimy o kontakt. 

Dla uczestników programu Euro Renoma są przygotowane pakiety promocyjne. Służymy radą i informacją - od czego zacząć działania przygotowujące do budowy bazy, na co zwrócić uwagę, oraz  w jaki sposób rozpocząć budowę bazy adresowej i zbierać e-maile potencjalnych klientów. 

Tagi:

 

Opinie

i komentarze

Zapraszam na moja stronę blog o wycieczkach: Artykuł genialny. Czekam na więcej
Zapraszam na moja stronę szafy Raumplus: Dobry, błyskotliwy, nowatorski - nic dodać, nic ująć. Oby więcej takich artykułów na stronach.
Zobacz geosyntetyki dachowe: Świetny artykuł. Interesujący, konkretny, życiowy. Nic dodać nic ująć.
A to moja strona doktorat: Zagadnienie nie zostało przedstawione w pełni, wiele elementów zostało pominiętych ale i tak uważam, że jest nieźle. Zdecydowanie wyróżnia się na tle innych:)
Maciej Mazur: Ostatnio mieliśmy wyświetlany na Euro-Renomie taki dodatkowy baner reklamowy. Dzięki dużej ilości odsłon staliśmy się bardziej rozpoznawalni. Polecam!

Dodaj

Twoją opinię

Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies m.in. do celów reklamowych i statystycznych. Mogą stosować je też współpracujące z nami firmy - m.in. reklamodawcy.

W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.