Kodeks Europejskiego Rejestru Renomowanych
Podmioty biorące udział w programie Euro Renoma, w ramach realizacji ww.zadań, zobowiązują się do przestrzegania następujących zasad i norm etycznych, stanowiących Kodeks Europejskiego Rejestru Renomowanych:
- Nie traktować zysku jako jedynego celu działania, a w przedsięwzięciach mających na celu osiągnięcie owego zysku – kierować się zawsze, opracowanymi uprzednio, wewnętrznymi standardami etycznymi.
- Walczyć z zasadą „cel uświęca środki”.
- Darzyć klientów i partnerów biznesowych szacunkiem; uwzględniać ich prawa i potrzeby.
- Dbać o zatrudnianych pracowników i traktować ich podmiotowo zgodnie z zasadą, iż to ludzie są największym kapitałem każdego przedsięwzięcia.
- Podejmować działania społeczne np. poprzez wspieranie potrzebujących, współpracę z organizacjami pożytku publicznego czy zaangażowanie w akcje charytatywne.
- Dbać o ochronę środowiska tak, by w codziennej działalności nie tylko nie naruszać zasad ekologii, ale wręcz je wspierać.
Zachować – we wszelkich podejmowanych działaniach – nienaruszalną zasadę przejrzystości. Uczestnicy programu powinni afirmować w swej działalności następujące wartości:
- Praworządność - przestrzeganie przepisów prawa, zasad współżycia społecznego oraz dobrych obyczajów w prowadzonej działalności publicznej i biznesowej.
- Solidność – terminowe realizowanie zobowiązań wynikających z zawartych kontraktów.
- Transparentność – prowadzenie działalności w sposób przejrzysty i jasny dla innych podmiotów biorących udział w życiu biznesowo-publicznym.
- Uczciwość – oparcie współpracy z partnerami na zasadach etyki biznesowej.
- Odpowiedzialność – współtworzenie powszechnego rejestru podmiotów opartego na wymianie informacji gospodarczych, weryfikowaniu wiarygodności finansowej potencjalnych kontrahentów, przekazywaniu pozytywnych informacji o wywiązywaniu się z zobowiązań przez rzetelnych partnerów.
- Innowacyjność – wprowadzanie i propagowanie nowoczesnych technologii, rozwiązań i standardów obsługi klienta; kreatywność i pionierska odwaga jako drugi – obok wysokich standardów etycznych – filar programu ERR.
Fundamentem programu jest dążenie przez uczestników do świadczenia i oferowania najwyższej jakości usług i produktów oraz profesjonalizmu w obsłudze klienta i współpracy z kontrahentami.
Kontrakty z potencjalnymi partnerami zawierane być powinny w oparciu o obowiązujące przepisy prawa i zasady współżycia społecznego. Należy szczególnie dbać, by wszyscy uczestnicy przedsięwzięć o charakterze publiczno-biznesowym zawsze posiadali pełną świadomość sygnowanych umów i ich prawnych skutków.
Związki z partnerami biznesowymi wymagają obustronnego szacunku i zaufania, toteż podmioty uczestniczące w programie zobowiązane są do terminowego rozliczania się z dostawcami w oparciu o uzgodnione warunki. W razie ewentualnych opóźnień związanych z płatnościami partner jest dokładnie informowany ich przyczynie.
Niezwykle ważnym elementem budowy zaufania do podmiotu biorącego udział w programie jest odpowiednio wysoki standard obsługi klienta i współpracy z kontrahentami. Fundamentalną zasadą działalności uczestników programu jest gwarancja stałego dostępu do rzetelnej i wyczerpującej informacji na temat świadczonych usług i oferowanych produktów.
W dziedzinie rekrutacji pracowników uczestnicy programu zobowiązują się do przestrzegania zasad transparentności, co oznacza, iż każdy etap naboru pracowników winien opierać się na określonych uprzednio wymaganiach i kwalifikacjach. Uczestnik programu definiuje paletę obowiązków pracownika, wysokość jego wynagrodzenia oraz zasady wypłaty. W razie przyszłych opóźnień związanych z wypłatą wynagrodzenia pracownik zostaje rzetelnie poinformowany o ich przyczynie.
Zadaniem uczestnika programu jest stworzenie swoim pracownikom odpowiednich warunków indywidualnego rozwoju, możliwości awansu zawodowego oraz promowanie działań nowatorskich, których celem jest rozwój firmy. Każdy z pracowników winien być traktowany w oparciu o zasady poszanowania jego godności osobistej, niezależnie od zajmowanego stanowiska. Obowiązkiem pracodawcy jest również stworzenie i udostępnienie pracownikom czytelnych reguł reagowania na nieetyczne zachowania w zespole.
Każdy uczestnik programu powinien pamiętać, że jest jego rzecznikiem, a swoją działalnością ma promować etyczne zachowania w biznesie. Budując swą reputację, opiera się na wartościach Kodeksu Europejskiego Rejestru Renomowanych. W codziennych działaniach dąży do podnoszenia jakości oferowanych usług, wyznaczając tym samym jak najwyższe standardy polskiej gospodarki i życia publicznego.