
Kim jest polski internauta?
Przeciętny polski użytkownik Internetu to osoba młoda (93% osób z grupy wiekowej 18-24 lata korzysta z Internetu), wykształcona (92% osób z wyższym wykształceniem korzysta z Internetu). Spędza w sieci przeciętnie 11 godzin w tygodniu.
Tymczasem wciąż wielu przedsiębiorców nie dostrzega, bądź nie docenia potencjału Internetu i boi się strategii marketingowej opartej na tym kanale. Czasem Internet traktowany jest jako kolejne narzędzie promocji. A daje on znacznie szersze możliwości – można badać niemal wszystko – ruch na stronie, charakterystykę użytkowników, unikalne kliknięcia, czas spędzony na stronie – co pozwala na zaplanowanie precyzyjnej strategii.
Zarówno instytucjom, jak i przedsiębiorcom wciąż jednak brakuje przeświadczenia o konieczności istnienia w Internecie. Statystyki pokazują, że zaledwie 15% użytkowników świadomie buduje swój wizerunek w sieci, a 52% organizacji posiada własne strony WWW. Warto zacząć kreować jak najszybciej, bowiem konkurencja może nas wyprzedzić i ugruntować swoją pozycję.
Ufamy Google – szukamy opinii
Badania przeprowadzone przez amerykańską firmę Etailing Group wykazują, że 89% internautów bez zastrzeżeń wierzy w wyniki wyszukiwarki Google. To, co pojawia się w pierwszych wynikach wyszukiwania wydaje się nam trafne i godne zaufania. Również rekomendacje innych użytkowników, nawet nieznajomych za godne zaufania uznaje aż 70% użytkowników, a 75 % przyznaje, że nie zamierza korzystać z usług kogoś, kto ma negatywne opinie w sieci. 78% użytkowników sprawdza osoby i firmy, z którymi zamierza nawiązać współpracę.
Potwierdzenie renomy i jakości
Dlatego tak istotne i skuteczne wizerunkowo są odznaczenia i certyfikaty. Dla niektórych organizacji ważne są te o lokalnym charakterze, podczas gdy inni zainteresowani są możliwością zaistnienia także poza lokalnym rynkiem. Program Euro Renoma wychodzi naprzeciw potrzebom rynku i działa we wszystkich krajach członkowskich Unii Europejskiej, będąc przy tym innowacyjnym narzędziem, które można również wykorzystać w działaniach PR-owych i marketingowych na szerszych rynkach.
Rejestr organizacji (przedsiębiorstw, instytucji, organizacji non-profit), które wzięły udział w programie ma funkcję wyświetlania podmiotów z podziałem na województwa, branże etc. Jest to korzystne rozwiązanie dla użytkowników, dla których jest wygodnym narzędziem wyszukiwania, oraz dla podmiotów, które mogą się w nim zaprezentować i wzmocnić swój wizerunek.
Ponieważ program Euro Renoma skierowany jest do podmiotów godnych zaufania, zalecane jest, by uczestnicy tego programu przesyłali do administratora programu na terenie Polski własne rekomendacje i referencje. Pozwoli to na uaktualnienie bazy rekomendowanych podmiotów, oraz wpłynie na tworzenie pozytywnego wizerunku ich organizacji i ułatwi promowanie działalności uczestników programu. Referencje można przesyłać pocztą:
COMPENDIUM LEX - Biuro Europejskie, ul. Makuszyńskiego 22a/6, 31-752 Kraków, bądź drogą elektroniczną: info@comlex.pl
Więcej niż wpis
Uczestnicy programu Euro Renoma mogą umieścić opis swojej działalności w rejestrze. Podmioty mogą w nim zamieszczać logo, godła, zdjęcia, grafikę, a nawet filmy promocyjne. Mają więc możliwość przekazania najistotniejsze informacje dotyczące swojej działalności i uzupełnić je o ofertę, czy kwestie wyróżniające spośród konkurencji. Potencjalni partnerzy i kontrahenci mogą dowiedzieć się o firmie i poznać jej ofertę.
Pozycjonowanie
Istotne jest również to, by strona była odwiedzana przez użytkowników, którzy dopiero szukają danej usługi, czy produktu. Dlatego ważne, choć nie najważniejsze, jest odpowiednie wypozycjonowanie strony w wyszukiwarkach.
Pozycjonowanie jest procesem rozciągniętym w czasie. Przy czym konkurencyjność branży ma istotny wpływ na czas trwania pozycjonowania. Pozycjonowanie dla niszowych obszarów i słów kluczowych może zając kilka tygodni, natomiast w przypadku branży konkurencyjnej i popularnych słów kluczowych jest to już znacznie bardziej długotrwały proces i może zająć kilka miesięcy. A to dlatego, że innym bardzo istotnym czynnikiem jest liczba użytkowników, a także innych stron polecających witrynę. Zdobycie tej popularności, podobnie, jak wyrobienie renomy w świecie rzeczywisty - to długotrwały proces.
Opis działalności ma spore znaczenie przy pozycjonowaniu w Google, oraz duży wpływ na decyzję zakupową użytkownika. Prezentacja w katalogu renomowanych podmiotów to również innowacyjne narzędzie PR-owe i marketingowe, bowiem obecność w rejestrze solidnych, sprawdzonych i godnych zaufania podmiotów wpływa pozytywnie na wizerunek organizacji. Warto dodać, że istotnym źródłem ruchu na stronach prezentujących te podmioty jest również ruch z wyszukiwarek.
Pomijając techniczne szczegóły trzeba wyjaśnić, że tajemnica tego sukcesu tkwi w wysokich pozycjach danych zapisanych w bazie w wyszukiwarce np. Google. To znaczy, że popularność rejestru Euro Renoma przekłada się na wysokie pozycje uczestników tego programu w wyszukiwarce. A to przekłada się na widoczność klientów, ich wysokie pozycje, a co się z tym wiąże – na nowych klientów.
Jednak nawet wysokie pozycje w wyszukiwarce Google nie gwarantują sukcesu. Po pierwsze wyniki te zmieniają się w bardzo szybkim tempie i dzisiejsze pierwsze miejsce wcale nie musi być tak wysokie już jutro. Po drugie – wszyscy zdajemy sobie sprawę z faktu, że wyszukiwarka ta nie zawsze dobrze dobiera wyniki do zapytania. Kiedy szukamy kamery – w Google znajdziemy szereg świetnie wypozycjonowanych porno serwisów i peep show, nie zaś producenta sprzętu, o którego w istocie nam chodzi. Od wysokich pozycji istotniejszy jest też kontekst, w jakim pojawiają się treści dotyczące organizacji. Dlatego należy zadbać również o obecność w ERR – w rejestrze sprawdzonych, renomowanych podmiotów. Obecność wśród najlepszych będzie bowiem idealną rekomendacją.
Aktualizacje
Warto przypomnieć, że ważne jest, by wpisy były stale aktualizowane. To bowiem sprawia, że wciąż jesteś widoczny w Internecie. Ogromne kampanie marketingowe, czy wysokie pozycje w wyszukiwarkach nie gwarantują już sukcesu. Obecnie partnerzy biznesowi, użytkownicy, potencjalni klienci szukają potwierdzenia jakości, więc obecność w rejestrze pozwala zdobyć zaufanie. Certyfikat przyznawany w programie Euro Renoma może być sprawdzony z dowolnego miejsca i przez 24 godziny na dobę. Potwierdza on solidność, wiarygodność i etykę biznesową.
Unikalna szansa
Jak zauważają eksperci mamy w Polsce sytuację, która stanowi szansę dla naszych przedsiębiorców, bowiem przy stosunkowo niedużych nakładach finansowych i opracowaniu strategii internetowej możemy w chwili obecnej zyskać znacznie więcej niż za rok czy dwa. A to dlatego, że świat w bardzo szybkim tempie przenosi swoją działalność do Internetu. W ciągu ostatniej dekady ilość informacji w sieci zwiększyła się 80 krotnie, a sposób ich katalogowania wciąż się doskonali i zmienia.
Niektórzy zauważają, ze segment firm małych i średnich jeszcze nie do końca dostrzega swoją szansę, którą daje im Internet, szczególnie w kontekście konkurencyjności. Warto zrozumieć, że zmieniają się użytkownicy Internetu, ich podejście. Są to bowiem potencjalni klienci każdej firmy. Dawniej ludzie spotykali się na koncertach, tańczyli. Dziś udostępniają, komentują. Musimy zauważyć, że czasy, gdy firma wysyłała komunikat na zewnątrz, minęły. Obecnie klienci komunikują się między sobą, a organizacja musi komunikować się z nimi, słuchać ich, angażować, wchodzić w relacje. Jest to istotny trend. Odbiorcy budują w Internecie sieci kontaktów, wymieniają się opiniami, ufają opiniom innych i sami dzielą się swoimi. Coraz częściej korzystają z Internetu mobilnego, ze smartfonów, tabletów etc, co nie pozostaje bez wpływu na kierunek, w jakim powinny iść działania marketingowe.
Trzeba powiedzieć wprost, że obecność w ERR to obecnie konieczność, a jej brak może skutkować wypadnięciem z rynku ze względu na wysoką i rosnącą konkurencyjność i szybko zmieniające się otoczenie biznesu.
Więc albo jesteś w rejestrze Euro Renoma, albo zwijaj interes :)
Jeśli jesteś (jesteście Państwo) zainteresowani tym tematem, prosimy o kontakt.
Dla uczestników programu Euro Renoma są przygotowane pakiety promocyjne. Służymy radą i informacją dotyczącą działań SEO, podpowiemy od czego zacząć, na co zwrócić szczególną uwagę, oraz w jaki sposób rozpocząć pozycjonowanie i kreowanie treści.