
Poniższe wskazówki będą przydatne zarówno w przygotowywaniu witryny Twojej instytucji, czy organizacji, w prezentacji podmiotu w rejestrze rekomendowanych firm i instytucji, w ogłoszeniach, czy katalogach branżowych, jak również w różnego rodzaju reklamach graficznych i w wielu innych.
Skuteczny nagłówek musi skłonić odbiorcę, by zapoznał się z resztą treści zamieszczonej w Twojej prezentacji – to tylko kilka sekund i kilkadziesiąt znaków.
Uczestnicy programu Euro Renoma umieszczają w rejestrze opis swojej działalności – instytucji, czy firmy. Twoi potencjalni partnerzy, klienci, kontrahenci mogą dowiedzieć się o Tobie i poznać Twoją ofertę.
Możesz również umieścić swoją firmę w różnego rodzaju katalogach branżowych. Tutaj ważne jest, by poza nazwą firmy umieścić również krótki tekst pełniący funkcję nagłówka. Powinien on zachęcać do kliknięcia i zapoznania się z Twoją prezentacją.
Opis Twojej działalności ma spore znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowej użytkownika. Prezentacja w katalogu renomowanych podmiotów to również innowacyjne i skuteczne narzędzie PR-owe i marketingowe. Warto więc dopracować i uzupełnić swój opis, aby był efektywny.
Jak stworzyć zachęcający nagłówek?
Potencjalny klient trafiający do katalogu branżowego i przeglądający listę firm, czy też instytucji stoi przed decyzją, czy wejść na Twoją prezentację, czy sprawdzić raczej inne podmioty. Masz kilkadziesiąt znaków, aby zachęcić go do zapoznania się właśnie z Twoją ofertą. Błędem jest wymienianie pełnego zakresu usług, czy produktów. Skup się na jednym wyróżniającym szczególe i przedstaw korzyści dla klienta.
Przede wszystkim:
Konkret
Zdanie „Wszystko dla Ciebie” niestety nic nie mówi użytkownikowi. Nie można stwierdzić, jaka to branża, na jakie potrzeby klienta odpowiada. Hasło to nie mówi również nic o korzyściach, które oferujesz klientowi. Nieco konkretniejsze zdanie: „wszystko dla biura/samochodu/dziecka” pozwala nieco bliżej sprecyzować, na czym polega Twoja działalność. Jeszcze lepiej brzmiałoby np.: „Wszystko, czego potrzebujesz dla….”
Pisz o tym, co możesz dać.
Nie pisz o sobie np.: „oferujemy, nasza firma”. Dla klienta istotniejsze są jego potrzeby, dlatego zamiast pisać „oferujemy usługi sprzątające” lepiej użyć zdania: „Masz dość bałaganu? Posprzątamy Twoje biuro”.
Zaprezentuj korzyści
Rzadko pisze się o korzyściach, które są rzeczywiście korzyściami dla klienta. Często spotykamy się ze sformułowaniami, które wymieniają korzyści, ale te, które są bliskie oferującemu usługi, nie te, które są rzeczywiście prawdziwymi korzyściami dla odbiorców. Lepiej napisać: „bezpłatna dostawa, bezpłatny montaż, dostawa w dogodnej dla Ciebie porze, infolinia czynna przez całą dobę” zamiast „wysoka jakość, wieloletnie doświadczenie”.
Precyzja
Sprecyzuj wysokość oferowanych rabatów, określ wyraźnie czego dotyczą. Aktualna promocja jest warta tego, by wyróżnić ją w swoim opisie. Możesz tym zachęcić użytkowników do zapoznania się z pełnym opisem Twojej działalności zamieszczonym w katalogu. „25% zniżki na lodówki” brzmi bardziej zachęcająco niż „oferujemy zniżki/rabaty”
„Call to action”
Zachęć użytkownika do podjęcia działania. Warto używać sformułowań: „zobacz, sprawdź, wejdź” etc, aby skłonić klienta do odwiedzenia Twojego opisu. Wiele osób podejmuje tego rodzaju działania podświadomie wówczas, gdy każemy im to zrobić.
Masz mało miejsca, więc skup się na najważniejszych korzyściach dla klienta, najlepiej na jednej rzeczy, która jest specyficzna dla Twojej organizacji, na czymś, co Cię wyróżnia. Pomiń relacjonowanie historii swojej firmy, czy instytucji, nie pisz o tym, że Twoja firma jest najlepsza i daruj sobie slogany w rodzaju: „najwyższa jakość, szeroki zakres usług”. Pamiętaj również, że użytkownik który w spisie instytucji i firm nie znajdzie tego, czego szuka – pójdzie dalej. Wyróżnij się pokazując, co masz unikalnego i pamiętając o korzyściach klienta.
Dla uczestników programu Euro Renoma są przygotowane pakiety promocyjne. Służymy radą i informacją dotyczącą przygotowania opisu w rejestrze, a także w innych spisach branżowych. Doradzimy na co zwrócić uwagę, aby nagłówek przyciągał klientów do zapoznania się z pełną ofertą Twojej instytucji.
Jeśli jesteś (jesteście Państwo) zainteresowani tym tematem, prosimy o kontakt.