Euro Renoma - to Twój prestiż i wyróżnienie. Europejski Rejestr Renomowanych przedsiębiorstw, firm, instytucji, urzędów, banków, placówek oświatowych, służby zdrowia, instytucji publicznych i organizacji.
certyfikat eurorenoma

Ostatnio

dołączyli

F H U AMJM - Andrzej Żelazko - Klimatyzacja Mobilna - Żelazko Auto-Serwis działający w branży Transport, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14723

przeczytaj więcej

Jarosławska Fundacja POMOCNA DŁOŃ działający w branży Organizacje (polityczne, związki zawodowe, inne), dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14697

przeczytaj więcej

Ministerstwo Spraw Zagranicznych działający w branży Administracja państwowa i wymiar sprawiedliwości, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14710

przeczytaj więcej

Napisz

do nas






W celu weryfikacji nadawcy prosimy o przepisanie poniższego kodu w puste miejsce i zaakceptowanie go przyciskiem Wyślij.

 

Close

Jak zredagować referencje?

Polecenia innych klientów są jednym z najbardziej przekonywujących elementów w procesie decyzyjnym dotyczącym zakupów. Są pomocne zarówno w branży produkcyjnej jak i usługowej. A Ty, stosujesz je na swojej stronie? Chcesz dowiedzieć się jak zredagować efektywne testimoniale od klientów? Przeczytaj poniższy artykuł.
Shutterstock
Foto: Shutterstock
Przeczytanie artykułu zajmie Ci 3 minuty

Testimoniale, czyli opinie klientów, którzy zadowoleni z uslugi lub zakupu produktu dzielą się swoim zdaniem z innymi. Mogą to być też opisane dokładniej przypadki, których rozwiązanie przyniósł proponowany przez daną firmę produkt. Ze względu na ich osobisty, wzbudzający zaufanie odbiorców charakter skutecznie działają w przypadku każdej branży. Aby jednak przełożyły się na poziom konwersji w Twoim biznesie zastosuj poniższe reguły:

Wybierz dobrego klienta

Aby referencje były konkretne i niosły wartość najlepiej poproś o nie osoby, które korzystają z Twoich usług od jakiegoś czasu. Zapewne napiszą oni więcej niż: dobry sklep, miła obsługa, duży wybór. Takie opinie mimo, że prawdziwe nie będą wiarygodne dla odwiedzających stronę. Dlatego zatroszcz się o to, aby zawierały one bardziej indywidualną treść, która niesie za sobą konkretne zalety obsługi czy produktów oferowanych przez Twoją firmę.

Skup się na celu

Testimonial powinien odnosić się do tych produktów z Twojej oferty, która jest ważna z punktu widzenia strategii i wymaga potwierdzenia przez odbiorców. Tekst: Przyjdź do naszej restauracji. U nas jest najlepsza obsługa w mieście, nie będzie tak przekonywujący jak słowa zadowolonego klienta: Zostałem świetnie obsłużony przez waszych kelnerów. Dziękuję za smaczny obiad i mile spędzony czas.

Poprawnie edytuj

Właściwe zredagowanie referencji jest równie ważne co jej treść. Pamiętaj o podpisie. Podstawowymi informacjami jest imię i nazwisko. Możesz dodać również zdjęcie osoby polecającej Twoje usługi. Jeśli testimonial pochodzi od innej firmy, warto poza powyższymi danymi dopisać jej nazwę i funkcję osoby, która go wystawiła. Co do konstrukcji treści to istnieją dwie możliwości: Pierwsza z nich obejmuje 3 elementy: Przed, w trakcie i po. Skoncentruj się tutaj na tym, aby referencja zawierała opis tego jak było zanim osoba skorzystała z produktu, jak działał oraz jaki przyniósł skutek. Innym rozwiązaniem jest opisanie problemu, a później efektywności produktu. Testimoniale powinny być przede wszystkim treściwe bez pustych i ogólnych zdań. Co do długości to referencja powinna się składać z 3-4 zdań zawierających ww. treści. Zachowaj jak najbardziej oryginalną pisownie o ile nie jest ona wulgarna, ani nie posiada rażących błędów językowych. Wszelkie skróty, żargon jest najbardziej na miejscu.

Umieść we właściwym miejscu

Testimoniale możesz umieść na górze strony nad tzw. linią zgięcia czyli w miejscu, które jest widoczne jako pierwsze po wejściu na stronę. Dobrym miejscem będą również okolice formularza lub treści w której nakłaniasz do skorzystania z Twojej oferty. Pamiętaj, aby były one wtedy umieszczone w jednej linii.

Przykłady referencji

“Dzięki waszej taksówce nie spóźniłam się na samolot. Auto mi nawaliło, a wasza szybka obsługa pozwoliła mi dojechać spokojnie na lotnisko.” - Beata Orzechowska

“Długo szukałem części do mojego roweru. Dostałem go od dziadka i w każdym serwisie byłem odsyłany z kwtkiem, że to już stary model. Dzięki Wam mogę na nim znowu śmigać.” - Karol Maliniecki

“Mój jamnik Fercik złamał biodro. Niestety w niedziele, a wtedy rzadko, który weterynarz pracuje. Na szczęście znalazłam Wasz ośrodek. Piesek ma się już lepiej i za kilka dni będziemy mogli znów chodzić na spacery. Dziękuję” - Halina Winecka

Poza rozwiązaniem tekstowym możesz użyć również posłużyć się zdjęciami lub materiałami video. Te pierwsze najpełniej pokażą etapy leczenia, ale także efekty pracy blacharza czy lakiernika. Materiały video możesz użyć w przypadku większych projektów, np. prowadząc firmę remontową możesz za pomocą filmiku zaprezentować efekty swojej pracy u klienta.

Jeśli powyższy artykuł Ci pomógł, poćwicz pisanie testimoniali i prześlij je na naszą skrzynkę mailową ;)

Bibliografia:
http://www.1min30.com/content-marketing-inbound-marketing/cas-clients-comment-bien-les-rediger-7708 

Tagi:

 

Opinie

i komentarze

Sprawdz moją strone profilową.Sam sprawdź lustra ł: Cieszę się, że odkryłem tę witrynka. Muszę podziękować zbyt te chwile za to cudowne czytanie! Zdecydowanie podobal mі sie kazdy drobny fragment i mam lekturę oznaczone, aby spojrzec dzięki nowe informacje ԝ stronie internetowej sieci Web. Moge na prostu powiedzieć, jak ulżуć, aby znaleźć kogoś, który tak naprawdę ᴡie, na temat czym mówią w sieci. Odpowiednio wiesz, jak doprowadzić рroblem do światłɑ i zrobić go ważnym. Ꭰużej liczby jednostek musi tօ przyjrzeć і zrozumieć tę historię. Τo zaskakujące, żе nie zaakceptować jesteś bardziej popularny, bowiem spośróⅾ pewnoścіą masz prezent. Bardzo dobra pisownia. Bez ԝątpliwości kocham tą stronę. Trzymać ѕię owego!
Zapraszam na moja stronę blog o wycieczkach: Artykuł genialny. Czekam na więcej
Zapraszam na moja stronę szafy Raumplus: Dobry, błyskotliwy, nowatorski - nic dodać, nic ująć. Oby więcej takich artykułów na stronach.
Zobacz geosyntetyki dachowe: Świetny artykuł. Interesujący, konkretny, życiowy. Nic dodać nic ująć.
A to moja strona doktorat: Zagadnienie nie zostało przedstawione w pełni, wiele elementów zostało pominiętych ale i tak uważam, że jest nieźle. Zdecydowanie wyróżnia się na tle innych:)

Dodaj

Twoją opinię

Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies m.in. do celów reklamowych i statystycznych. Mogą stosować je też współpracujące z nami firmy - m.in. reklamodawcy.

W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.