
Testimoniale, czyli opinie klientów, którzy zadowoleni z uslugi lub zakupu produktu dzielą się swoim zdaniem z innymi. Mogą to być też opisane dokładniej przypadki, których rozwiązanie przyniósł proponowany przez daną firmę produkt. Ze względu na ich osobisty, wzbudzający zaufanie odbiorców charakter skutecznie działają w przypadku każdej branży. Aby jednak przełożyły się na poziom konwersji w Twoim biznesie zastosuj poniższe reguły:
Wybierz dobrego klienta
Aby referencje były konkretne i niosły wartość najlepiej poproś o nie osoby, które korzystają z Twoich usług od jakiegoś czasu. Zapewne napiszą oni więcej niż: dobry sklep, miła obsługa, duży wybór. Takie opinie mimo, że prawdziwe nie będą wiarygodne dla odwiedzających stronę. Dlatego zatroszcz się o to, aby zawierały one bardziej indywidualną treść, która niesie za sobą konkretne zalety obsługi czy produktów oferowanych przez Twoją firmę.
Skup się na celu
Testimonial powinien odnosić się do tych produktów z Twojej oferty, która jest ważna z punktu widzenia strategii i wymaga potwierdzenia przez odbiorców. Tekst: Przyjdź do naszej restauracji. U nas jest najlepsza obsługa w mieście, nie będzie tak przekonywujący jak słowa zadowolonego klienta: Zostałem świetnie obsłużony przez waszych kelnerów. Dziękuję za smaczny obiad i mile spędzony czas.
Poprawnie edytuj
Właściwe zredagowanie referencji jest równie ważne co jej treść. Pamiętaj o podpisie. Podstawowymi informacjami jest imię i nazwisko. Możesz dodać również zdjęcie osoby polecającej Twoje usługi. Jeśli testimonial pochodzi od innej firmy, warto poza powyższymi danymi dopisać jej nazwę i funkcję osoby, która go wystawiła. Co do konstrukcji treści to istnieją dwie możliwości: Pierwsza z nich obejmuje 3 elementy: Przed, w trakcie i po. Skoncentruj się tutaj na tym, aby referencja zawierała opis tego jak było zanim osoba skorzystała z produktu, jak działał oraz jaki przyniósł skutek. Innym rozwiązaniem jest opisanie problemu, a później efektywności produktu. Testimoniale powinny być przede wszystkim treściwe bez pustych i ogólnych zdań. Co do długości to referencja powinna się składać z 3-4 zdań zawierających ww. treści. Zachowaj jak najbardziej oryginalną pisownie o ile nie jest ona wulgarna, ani nie posiada rażących błędów językowych. Wszelkie skróty, żargon jest najbardziej na miejscu.
Umieść we właściwym miejscu
Testimoniale możesz umieść na górze strony nad tzw. linią zgięcia czyli w miejscu, które jest widoczne jako pierwsze po wejściu na stronę. Dobrym miejscem będą również okolice formularza lub treści w której nakłaniasz do skorzystania z Twojej oferty. Pamiętaj, aby były one wtedy umieszczone w jednej linii.
Przykłady referencji
“Dzięki waszej taksówce nie spóźniłam się na samolot. Auto mi nawaliło, a wasza szybka obsługa pozwoliła mi dojechać spokojnie na lotnisko.” - Beata Orzechowska
“Długo szukałem części do mojego roweru. Dostałem go od dziadka i w każdym serwisie byłem odsyłany z kwtkiem, że to już stary model. Dzięki Wam mogę na nim znowu śmigać.” - Karol Maliniecki
“Mój jamnik Fercik złamał biodro. Niestety w niedziele, a wtedy rzadko, który weterynarz pracuje. Na szczęście znalazłam Wasz ośrodek. Piesek ma się już lepiej i za kilka dni będziemy mogli znów chodzić na spacery. Dziękuję” - Halina Winecka
Poza rozwiązaniem tekstowym możesz użyć również posłużyć się zdjęciami lub materiałami video. Te pierwsze najpełniej pokażą etapy leczenia, ale także efekty pracy blacharza czy lakiernika. Materiały video możesz użyć w przypadku większych projektów, np. prowadząc firmę remontową możesz za pomocą filmiku zaprezentować efekty swojej pracy u klienta.
Jeśli powyższy artykuł Ci pomógł, poćwicz pisanie testimoniali i prześlij je na naszą skrzynkę mailową ;)
Bibliografia:
http://www.1min30.com/content-marketing-inbound-marketing/cas-clients-comment-bien-les-rediger-7708