Euro Renoma - to Twój prestiż i wyróżnienie. Europejski Rejestr Renomowanych przedsiębiorstw, firm, instytucji, urzędów, banków, placówek oświatowych, służby zdrowia, instytucji publicznych i organizacji.
certyfikat eurorenoma

Ostatnio

dołączyli

Instytut Biotechnologii Przemysłu Rolno-Spożywczego działający w branży Nauka i rozwój techniki, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14585

przeczytaj więcej

Nadnotecki Bank Spółdzielczy działający w branży Finanse i ubezpieczenie, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14584

przeczytaj więcej

Miejskie Zakłady Komunalne Sp. z o.o. w Kostrzynie nad Odrą działający w branży Gospodarka komunalna, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14583

przeczytaj więcej

Napisz

do nas






W celu weryfikacji nadawcy prosimy o przepisanie poniższego kodu w puste miejsce i zaakceptowanie go przyciskiem Wyślij.

 

Close

Komunikacja wewnętrzna

W każdej organizacji ważna jest komunikacja wewnętrzna. Nie wszyscy są tego świadomi, nie zawsze zarządzają tym obszarem, a jednak komunikacja to podstawa.
Shutterstock
Foto: Shutterstock
Przeczytanie artykułu zajmie Ci 6 minut

Jest czymś niedostrzegalnym, czymś co wpływa na atmosferę i zdrowe relacje panujące w organizacji. Od jakości komunikacji zależy działanie w grupie i efektywność, ponieważ wszystko można wyrazić na wiele różnych sposobów, a często sposób, w jaki wiadomość jest przekazywana bywa istotniejszy od jej treści. Dlatego też komunikację można porównać do powietrza – jest czymś naturalnym, niezauważalny, a jednak jej jakość ma istotne znaczenie.

Można mówić o dwóch nurtach komunikacji wewnętrznej w firmie, czy instytucji – formalnym i nieformalnym. Komunikacja formalna rozprzestrzenia się oficjalnymi kanałami – w firmowych biuletynach, w sieci wewnętrznej (intranecie), na oficjalnych spotkaniach pracowników, w chmurze danych. Nieformalna to oczywiście wymiana informacji i firmowych ploteczek – w kuchni podczas picia kawy, w palarni, podczas wspólnych podróży do i z pracy.

Najważniejszą rolą komunikacji wewnątrz organizacji jest realizacja jej celów. Jest odpowiedzialna za przepływ merytorycznych informacji, po to, by ta organizacja mogła realizować swoje zadania – np. cele biznesowe, a jej uczestnicy mogli sprawnie funkcjonować. Komunikacja wewnętrzna ma również integrować współpracowników, pomagać w tworzeniu spójnej wewnętrznie organizacji. Zadanie to realizuje się poprzez takie przesyłanie informacji, aby budować zrozumienie dla zapadających decyzji. Wówczas pracownicy stają się zaangażowani i zmotywowani, podnosi się jakość ich pracy i współpracy. Zrozumienie i zaangażowanie jest również istotne przy poczuciu odpowiedzialności za pracę, organizację i współpracowników.

Kultura organizacji

Normy zachowań pracowników, firmowe zwyczaje, standardy przestrzegane w instytucji to te elementy komunikacji, które tworzą kulturę organizacji. Bowiem komunikacja wewnętrzna i kultura organizacji są ze sobą połączone. Przykładem niech będzie forma zwracania się do siebie pracowników – jeśli w kulturze organizacji przyjęte jest zwracanie się do siebie po imieniu – dystans między współpracownikami jest mniejszy, a ich współpraca bardziej efektywna. Natomiast w przypadku, gdy jest przyzwolenie na agresję i konflikty znacznie trudniej osiąga się cele, a zadania są utrudnione.
Komunikacja wewnętrzna pojawia się już wówczas, gdy organizacja składa się z dwóch osób. Już wówczas ważne jest wspólne rozumienie celów, zgodność, co do standardów. To dzięki nim instytucja, czy firma kreuje swój wizerunek, który kształtuje jej postrzeganie na zewnątrz – przez kontrahentów, interesantów, konsumentów, konkurencję. To właśnie przekłada się bezpośrednio na biznes. W miarę rozrastania się firmy, bądź instytucji staranność w budowaniu spójności wymaga większej uwagi. Im więcej osób tworzy organizację, tym więcej kształtuje jej kulturę i komunikację. Konkretne, jasno przedstawione zasady zachowań i postaw pozwalają zachować spójność. Wpływa to również na lepszą identyfikację osób zatrudnionych z organizacją, rozpoznawanie firmowej tożsamości.

Komunikacja pracowników z ich bezpośrednim przełożonym ma duże znaczenie. Od tego, w jaki sposób komunikuje się on ze swoimi podwładnymi, zależy ich nastawienie do firmy i zaangażowanie w pracę, jest on bowiem najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o celach i organizacji. Intranet, portal społecznościowy, czy biuletyn wewnętrzny są jedynie narzędziami komunikacji, a nie jej istotą.
Coraz popularniejszym sposobem na komunikację wewnętrzną jest komunikacja w chmurze. Właściwie pojęcie chmury odnosi się do informatycznego modelu, umożliwiającego wygodny dostęp na żądanie do wspólnej puli zasobów obliczeniowych, umiejscowionych w centrum danych.

Komunikacja w chmurze

Chmura nie funkcjonuje już tylko w tradycyjnym IT – wkroczyła do obszaru komunikacji. Koncepcja cloud communications nie różni się bardzo od cloud computing. Posiada te same zalety, oferując dostęp na żądanie do aplikacji komunikacyjnych, takich jak transmisja głosu, czy wideo. Jednak w przeciwieństwie do wielu tradycyjnych usług cloud computing (takich jak przechowywanie danych), komunikacja w chmurze musi być realizowana w czasie rzeczywistym. Każdy z nas może zaczekać kilka sekund na załadowanie się witryny internetowej, ale podczas rozmowy tego rodzaju opóźnienie jest już znacznie mniej komfortowe.
Usługi w chmurze zwracają coraz większą uwagę, ponieważ umożliwiają korzystanie i modyfikowanie dokumentów przez różnych użytkowników. Przechowywanie plików na zewnętrznych serwerach umożliwia dostęp do nich z każdego urządzenia z dostępem do Internetu, a więc z innego komputera, netbooka, tabletu, czy smartfona. Powierzanie danych do przetwarzania na zewnątrz daje też szansę na skorzystanie z zabezpieczeń na bardzo wysokim poziomie. Taki poziom zabezpieczeń oferowany jest uczestnikom programu Euro Renoma, którzy mogą korzystać zarówno z rozwiązań technologicznych, jak i specjalnie przygotowanych rabatów. Uczestnicy programu mogą skorzystać z oferowanych pakietów promocyjnych i otrzymać dostęp do najnowszych rozwiązań technologicznych i innowacyjnych narzędzi, umożliwiających korzystanie z usług modelu cloud computing. To innowacyjne rozwiązanie przyczyni się do ograniczenia kosztów związanych z uruchomieniem infrastruktury sprzętowej, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa.

7 powodów, by wybrać komunikację w chmurze:

Dostępność chmury

Chmura jest dostępna zawsze i wszędzie. Aplikacje są dostarczane na urządzenia mobilne, komputery, tablety czy smartfony. Dlatego wszyscy pracownicy mogą skorzystać z zasobów z dowolnego urządzenia, w dowolnym miejscu i czasie.

Technologia korporacyjna bez względu na wielkość Twojej organizacji
Cloud communications może być z powodzeniem wykorzystywana zarówno przez wielkie korporacje, których biura rozlokowane są na całym świecie, jak i mniejsze firmy. Dokładnie te same technologie i aplikacje są wykorzystywane niezależnie od wielkości instytucji, czy firmy. Jednak mniejsze podmioty nie muszą ponosić kosztów związanych z infrastrukturą własnych centrów danych.

Bezpieczeństwo i niezawodność.

Usługi chmury są bezpieczne, mniejsze i średnie firmy mogą korzystać z wysokiego poziomu bezpieczeństwa – zwykle większego niż mogłyby sobie zapewnić samodzielnie.

Niskie opłaty – płacisz za to, z czego korzystasz.

Korzystając z różnorodnej oferty usług w chmurze klient płaci jedynie za to, z czego koszysta i czego używa. W rezultacie otrzymuje elastyczne rozwiązania, które są tańsze i bardziej efektywne.

Oszczędność

Korzystanie z komunikacji i przechowywania danych w chmurze to również rozwiązanie redukujące koszty całkowite, które są nieuniknione przy wdrażaniu tradycyjnych technologii telekomunikacyjnych – od planowania instalacji, szkolenia i utrzymanie wsparcia technicznego, po aktualizacje, czy odzyskiwanie danych po awarii.

Zwiększona wydajność

Jeśli chcesz podnieść wydajność – przyjrzyj się rozwiązaniom w chmurze. Poprzez przyjęcie ujednoliconej komunikacji w chmurze pracownicy będą bardziej mobilni, mogąc lepiej i wydajniej współpracować. Lepsza komunikacja przyniesie szybsze podejmowanie decyzji, a pracownicy jako zespół będą bardziej elastyczni i dostępni, co przełoży się np. na jakość i szybkość obsługi klienta.

Spojrzenie w przyszłość – komunikacja najważniejsza

Technologia rozwija się w szybkim tempie, a sieć komunikacyjna musi być coraz sprawniejsza i lepiej spełniać rosnące wymagania. Każda instytucja, czy organizacja biznesowa, która przeprowadzi do chmury – zyska mobilność, bezpieczeństwo i redukcję kosztów i odetnie się od nieelastycznej infrastruktury IT. Poprawi się również współpraca społecznościowa.

Funkcje zarządzania takie jak planowanie, motywowanie, delegowanie czy kontrolowanie są możliwe właśnie dzięki komunikacji. To w niej tkwi siła organizacji i to ona czyni te działania możliwymi do efektywnego realizowania. Snucie dalekosiężnych planów dotyczących organizacji bez przedstawienia ich w jasny sposób pozostaną jedynie wizjami, zespół do realizacji zadań bez jasno określonego celu i sposobu wykonania nie będzie efektywny. Dlatego tak ważna jest przemyślana komunikacja wewnętrzna – jest ona bowiem również narzędziem wspierającym realizację celów organizacji. Ma wpływ na zmiejszenie rotacji pracowników i poziomu absencji, buduje spójną, stabilną i efektywną organizację. Daje poczucie bezpieczeństwa i celu, angażuje i motywuje pracowników, a także mocniej integruje ich z firmą, czy instytucją.

Zaniedbanie komunikacji wewnętrznej nie oznacza jednak, że nie będzie jej w organizacji. Ale będzie tworzona chaotycznie, przypadkowo i w dalszej perspektywie może być przyczyną strat wizerunkowych, których odrobienie będzie trudniejsze i kosztowniejsze, niż prowadzone na bieżąco działania ukierunkowane, konsekwentne i przemyślane w zakresie dbania o komunikację.

Jeszcze do niedawna komunikacja wewnętrzna była uważana za rodzaj propagandy. Dlatego obecnie umiejętności komunikacyjne nie są doskonałe, a wizja, misja i wartości organizacji budzą nieufność. Tymczasem obecnie pokolenie mówi jasno o tym, czego potrzebuje i oczekuje wyraźnej, skutecznej komunikacji. Pracownicy tacy stanowią wyzwanie dla osób zarządzających i doświadczonych pracowników starszych pokoleń. Kluczem do sukcesu jest wzajemne zrozumienie, które pomoże także przetrwać w szybko zmieniających się warunkach ekonomicznych.

Spójna wizja, wartości, misja to czynniki kształtujące kulturę organizacji, połączonej w sposób naturalny z komunikacją wewnętrzną – wzajemnie się formułują, dookreślają i dopełniają. Misja instytucji czy przedsiębiorstwa wytycza jej cele, wizja, określa kierunki rozwoju, a wartości wyznaczają sposoby realizacji zarówno misji jak i wizji. Celem komunikacji wewnętrznej jest zbudowanie zrozumienia dla celu istnienia organizacji i pracy pracowników, i pokazanie tego, jakie postawy, działania i zachowania uczynią to łatwiejszym. Jest to jedna z podstawowych funkcji zarządzania i warto o nią zadbać i świadomie ją kształtować.

Jeśli jesteś (jesteście Państwo) zainteresowani tym tematem, prosimy o kontakt.
Uczestnikom programu Euro Renoma nasz partner biznesowy oferuje innowacyjną technologię IT umożliwiającą komunikację w chmurze o wysokim poziomie bezpieczeństwa. 

Tagi:

 

Opinie

i komentarze

Wojciech Michna: Program promocyjny Euro Renoma ujmuje konsekwentnym odświeżaniem wizerunku podmiotów i instytucji (moja firma cztery razy w ciągu roku aktualizowała stronę na portalu), doskonałym pozycjonowaniem stron i niską ceną! Rekomenduję z pełną odpowiedzialnością.
Barbara Stefanska: Tym, co decyduje o wyjątkowym charakterze publikacji Audyt z Renomą, jest sposób dostępu użytkownika do przedstawionych tu treści. Poza płytą CD z pełną wersją programu każdy nabywca otrzymuje również indywidualny kod dostępu do wersji on-line która jest na bieżąco aktualizowana przez zespół specjalistów prawników. Dzięki temu użytkownik zyskuje dostęp do Audytu z Renomą z każdego miejsca i o każdej porze, ze świadomością, że żadna zmiana przepisu go nie ominie! Jest to szczególnie ważne dla osób, które w krótkim czasie muszą podjąć jakąś ważną decyzję biznesową w oparciu o aktualne rozporządzenia i przepisy!
Krzysztof Wackiewicz: Najwspanialszy program ! Wyszliśmy z kryzysu i wszystko jest OK! dziękujemy! Ktoś tutaj kiedyś napisał:..."Wys­pa nadziei w morzu niejakości ."... - Tak właśnie uważam . To co robi rejestr, to co Państwo robicie, to wspaniała rzecz.
tomek: polecam
Radosław Kaliński: Chciałem polecić wszystkim materiały z Akademii Euro Renomy: przejrzyste, zwięzłe i ciekawe. Moi pracownicy chętnie z nich korzystają.

Dodaj

Twoją opinię

Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies m.in. do celów reklamowych i statystycznych. Mogą stosować je też współpracujące z nami firmy - m.in. reklamodawcy.

W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.