Euro Renoma - to Twój prestiż i wyróżnienie. Europejski Rejestr Renomowanych przedsiębiorstw, firm, instytucji, urzędów, banków, placówek oświatowych, służby zdrowia, instytucji publicznych i organizacji.
certyfikat eurorenoma

Ostatnio

dołączyli

Przedsiębiorstwo Obsługi Rolnictwa EKONOMIZER Sp. z o.o. Prezes Wiesław Walendzik działający w branży Pozostałe gałęzie produkcji materialnej , dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14554

przeczytaj więcej

FILAR Tadeusz Borkowski działający w branży Nieruchomości, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14553

przeczytaj więcej

Gmina Kampinos działający w branży Samorządy terytorialne, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14552

przeczytaj więcej

Napisz

do nas






W celu weryfikacji nadawcy prosimy o przepisanie poniższego kodu w puste miejsce i zaakceptowanie go przyciskiem Wyślij.

 

Close

Komunikacja wewnętrzna

W każdej organizacji ważna jest komunikacja wewnętrzna. Nie wszyscy są tego świadomi, nie zawsze zarządzają tym obszarem, a jednak komunikacja to podstawa.
Shutterstock
Foto: Shutterstock
Przeczytanie artykułu zajmie Ci 6 minut

Jest czymś niedostrzegalnym, czymś co wpływa na atmosferę i zdrowe relacje panujące w organizacji. Od jakości komunikacji zależy działanie w grupie i efektywność, ponieważ wszystko można wyrazić na wiele różnych sposobów, a często sposób, w jaki wiadomość jest przekazywana bywa istotniejszy od jej treści. Dlatego też komunikację można porównać do powietrza – jest czymś naturalnym, niezauważalny, a jednak jej jakość ma istotne znaczenie.

Można mówić o dwóch nurtach komunikacji wewnętrznej w firmie, czy instytucji – formalnym i nieformalnym. Komunikacja formalna rozprzestrzenia się oficjalnymi kanałami – w firmowych biuletynach, w sieci wewnętrznej (intranecie), na oficjalnych spotkaniach pracowników, w chmurze danych. Nieformalna to oczywiście wymiana informacji i firmowych ploteczek – w kuchni podczas picia kawy, w palarni, podczas wspólnych podróży do i z pracy.

Najważniejszą rolą komunikacji wewnątrz organizacji jest realizacja jej celów. Jest odpowiedzialna za przepływ merytorycznych informacji, po to, by ta organizacja mogła realizować swoje zadania – np. cele biznesowe, a jej uczestnicy mogli sprawnie funkcjonować. Komunikacja wewnętrzna ma również integrować współpracowników, pomagać w tworzeniu spójnej wewnętrznie organizacji. Zadanie to realizuje się poprzez takie przesyłanie informacji, aby budować zrozumienie dla zapadających decyzji. Wówczas pracownicy stają się zaangażowani i zmotywowani, podnosi się jakość ich pracy i współpracy. Zrozumienie i zaangażowanie jest również istotne przy poczuciu odpowiedzialności za pracę, organizację i współpracowników.

Kultura organizacji

Normy zachowań pracowników, firmowe zwyczaje, standardy przestrzegane w instytucji to te elementy komunikacji, które tworzą kulturę organizacji. Bowiem komunikacja wewnętrzna i kultura organizacji są ze sobą połączone. Przykładem niech będzie forma zwracania się do siebie pracowników – jeśli w kulturze organizacji przyjęte jest zwracanie się do siebie po imieniu – dystans między współpracownikami jest mniejszy, a ich współpraca bardziej efektywna. Natomiast w przypadku, gdy jest przyzwolenie na agresję i konflikty znacznie trudniej osiąga się cele, a zadania są utrudnione.
Komunikacja wewnętrzna pojawia się już wówczas, gdy organizacja składa się z dwóch osób. Już wówczas ważne jest wspólne rozumienie celów, zgodność, co do standardów. To dzięki nim instytucja, czy firma kreuje swój wizerunek, który kształtuje jej postrzeganie na zewnątrz – przez kontrahentów, interesantów, konsumentów, konkurencję. To właśnie przekłada się bezpośrednio na biznes. W miarę rozrastania się firmy, bądź instytucji staranność w budowaniu spójności wymaga większej uwagi. Im więcej osób tworzy organizację, tym więcej kształtuje jej kulturę i komunikację. Konkretne, jasno przedstawione zasady zachowań i postaw pozwalają zachować spójność. Wpływa to również na lepszą identyfikację osób zatrudnionych z organizacją, rozpoznawanie firmowej tożsamości.

Komunikacja pracowników z ich bezpośrednim przełożonym ma duże znaczenie. Od tego, w jaki sposób komunikuje się on ze swoimi podwładnymi, zależy ich nastawienie do firmy i zaangażowanie w pracę, jest on bowiem najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o celach i organizacji. Intranet, portal społecznościowy, czy biuletyn wewnętrzny są jedynie narzędziami komunikacji, a nie jej istotą.
Coraz popularniejszym sposobem na komunikację wewnętrzną jest komunikacja w chmurze. Właściwie pojęcie chmury odnosi się do informatycznego modelu, umożliwiającego wygodny dostęp na żądanie do wspólnej puli zasobów obliczeniowych, umiejscowionych w centrum danych.

Komunikacja w chmurze

Chmura nie funkcjonuje już tylko w tradycyjnym IT – wkroczyła do obszaru komunikacji. Koncepcja cloud communications nie różni się bardzo od cloud computing. Posiada te same zalety, oferując dostęp na żądanie do aplikacji komunikacyjnych, takich jak transmisja głosu, czy wideo. Jednak w przeciwieństwie do wielu tradycyjnych usług cloud computing (takich jak przechowywanie danych), komunikacja w chmurze musi być realizowana w czasie rzeczywistym. Każdy z nas może zaczekać kilka sekund na załadowanie się witryny internetowej, ale podczas rozmowy tego rodzaju opóźnienie jest już znacznie mniej komfortowe.
Usługi w chmurze zwracają coraz większą uwagę, ponieważ umożliwiają korzystanie i modyfikowanie dokumentów przez różnych użytkowników. Przechowywanie plików na zewnętrznych serwerach umożliwia dostęp do nich z każdego urządzenia z dostępem do Internetu, a więc z innego komputera, netbooka, tabletu, czy smartfona. Powierzanie danych do przetwarzania na zewnątrz daje też szansę na skorzystanie z zabezpieczeń na bardzo wysokim poziomie. Taki poziom zabezpieczeń oferowany jest uczestnikom programu Euro Renoma, którzy mogą korzystać zarówno z rozwiązań technologicznych, jak i specjalnie przygotowanych rabatów. Uczestnicy programu mogą skorzystać z oferowanych pakietów promocyjnych i otrzymać dostęp do najnowszych rozwiązań technologicznych i innowacyjnych narzędzi, umożliwiających korzystanie z usług modelu cloud computing. To innowacyjne rozwiązanie przyczyni się do ograniczenia kosztów związanych z uruchomieniem infrastruktury sprzętowej, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa.

7 powodów, by wybrać komunikację w chmurze:

Dostępność chmury

Chmura jest dostępna zawsze i wszędzie. Aplikacje są dostarczane na urządzenia mobilne, komputery, tablety czy smartfony. Dlatego wszyscy pracownicy mogą skorzystać z zasobów z dowolnego urządzenia, w dowolnym miejscu i czasie.

Technologia korporacyjna bez względu na wielkość Twojej organizacji
Cloud communications może być z powodzeniem wykorzystywana zarówno przez wielkie korporacje, których biura rozlokowane są na całym świecie, jak i mniejsze firmy. Dokładnie te same technologie i aplikacje są wykorzystywane niezależnie od wielkości instytucji, czy firmy. Jednak mniejsze podmioty nie muszą ponosić kosztów związanych z infrastrukturą własnych centrów danych.

Bezpieczeństwo i niezawodność.

Usługi chmury są bezpieczne, mniejsze i średnie firmy mogą korzystać z wysokiego poziomu bezpieczeństwa – zwykle większego niż mogłyby sobie zapewnić samodzielnie.

Niskie opłaty – płacisz za to, z czego korzystasz.

Korzystając z różnorodnej oferty usług w chmurze klient płaci jedynie za to, z czego koszysta i czego używa. W rezultacie otrzymuje elastyczne rozwiązania, które są tańsze i bardziej efektywne.

Oszczędność

Korzystanie z komunikacji i przechowywania danych w chmurze to również rozwiązanie redukujące koszty całkowite, które są nieuniknione przy wdrażaniu tradycyjnych technologii telekomunikacyjnych – od planowania instalacji, szkolenia i utrzymanie wsparcia technicznego, po aktualizacje, czy odzyskiwanie danych po awarii.

Zwiększona wydajność

Jeśli chcesz podnieść wydajność – przyjrzyj się rozwiązaniom w chmurze. Poprzez przyjęcie ujednoliconej komunikacji w chmurze pracownicy będą bardziej mobilni, mogąc lepiej i wydajniej współpracować. Lepsza komunikacja przyniesie szybsze podejmowanie decyzji, a pracownicy jako zespół będą bardziej elastyczni i dostępni, co przełoży się np. na jakość i szybkość obsługi klienta.

Spojrzenie w przyszłość – komunikacja najważniejsza

Technologia rozwija się w szybkim tempie, a sieć komunikacyjna musi być coraz sprawniejsza i lepiej spełniać rosnące wymagania. Każda instytucja, czy organizacja biznesowa, która przeprowadzi do chmury – zyska mobilność, bezpieczeństwo i redukcję kosztów i odetnie się od nieelastycznej infrastruktury IT. Poprawi się również współpraca społecznościowa.

Funkcje zarządzania takie jak planowanie, motywowanie, delegowanie czy kontrolowanie są możliwe właśnie dzięki komunikacji. To w niej tkwi siła organizacji i to ona czyni te działania możliwymi do efektywnego realizowania. Snucie dalekosiężnych planów dotyczących organizacji bez przedstawienia ich w jasny sposób pozostaną jedynie wizjami, zespół do realizacji zadań bez jasno określonego celu i sposobu wykonania nie będzie efektywny. Dlatego tak ważna jest przemyślana komunikacja wewnętrzna – jest ona bowiem również narzędziem wspierającym realizację celów organizacji. Ma wpływ na zmiejszenie rotacji pracowników i poziomu absencji, buduje spójną, stabilną i efektywną organizację. Daje poczucie bezpieczeństwa i celu, angażuje i motywuje pracowników, a także mocniej integruje ich z firmą, czy instytucją.

Zaniedbanie komunikacji wewnętrznej nie oznacza jednak, że nie będzie jej w organizacji. Ale będzie tworzona chaotycznie, przypadkowo i w dalszej perspektywie może być przyczyną strat wizerunkowych, których odrobienie będzie trudniejsze i kosztowniejsze, niż prowadzone na bieżąco działania ukierunkowane, konsekwentne i przemyślane w zakresie dbania o komunikację.

Jeszcze do niedawna komunikacja wewnętrzna była uważana za rodzaj propagandy. Dlatego obecnie umiejętności komunikacyjne nie są doskonałe, a wizja, misja i wartości organizacji budzą nieufność. Tymczasem obecnie pokolenie mówi jasno o tym, czego potrzebuje i oczekuje wyraźnej, skutecznej komunikacji. Pracownicy tacy stanowią wyzwanie dla osób zarządzających i doświadczonych pracowników starszych pokoleń. Kluczem do sukcesu jest wzajemne zrozumienie, które pomoże także przetrwać w szybko zmieniających się warunkach ekonomicznych.

Spójna wizja, wartości, misja to czynniki kształtujące kulturę organizacji, połączonej w sposób naturalny z komunikacją wewnętrzną – wzajemnie się formułują, dookreślają i dopełniają. Misja instytucji czy przedsiębiorstwa wytycza jej cele, wizja, określa kierunki rozwoju, a wartości wyznaczają sposoby realizacji zarówno misji jak i wizji. Celem komunikacji wewnętrznej jest zbudowanie zrozumienia dla celu istnienia organizacji i pracy pracowników, i pokazanie tego, jakie postawy, działania i zachowania uczynią to łatwiejszym. Jest to jedna z podstawowych funkcji zarządzania i warto o nią zadbać i świadomie ją kształtować.

Jeśli jesteś (jesteście Państwo) zainteresowani tym tematem, prosimy o kontakt.
Uczestnikom programu Euro Renoma nasz partner biznesowy oferuje innowacyjną technologię IT umożliwiającą komunikację w chmurze o wysokim poziomie bezpieczeństwa. 

Tagi:

 

Opinie

i komentarze

Barbara Stefanska: Tym, co decyduje o wyjątkowym charakterze publikacji Audyt z Renomą, jest sposób dostępu użytkownika do przedstawionych tu treści. Poza płytą CD z pełną wersją programu każdy nabywca otrzymuje również indywidualny kod dostępu do wersji on-line która jest na bieżąco aktualizowana przez zespół specjalistów prawników. Dzięki temu użytkownik zyskuje dostęp do Audytu z Renomą z każdego miejsca i o każdej porze, ze świadomością, że żadna zmiana przepisu go nie ominie! Jest to szczególnie ważne dla osób, które w krótkim czasie muszą podjąć jakąś ważną decyzję biznesową w oparciu o aktualne rozporządzenia i przepisy!
Krzysztof Wackiewicz: Najwspanialszy program ! Wyszliśmy z kryzysu i wszystko jest OK! dziękujemy! Ktoś tutaj kiedyś napisał:..."Wys­pa nadziei w morzu niejakości ."... - Tak właśnie uważam . To co robi rejestr, to co Państwo robicie, to wspaniała rzecz.
Beata i Mariusz R. WESELE 19.07.2014: Hotel Arsenał- Łabędy- Gliwice Max profesjonalna obsluga, do kazdego klienta podchodzaca z usmiechem od ucha do ucha, tanie hotele, spelniaja kazda prosbe, jedzenie przepyszne! Wymarzone miejsce na wesele. Super managerka. Max zadowolenia:) Sala przepieknie urzadzona, podswietlenia scian, piekne wnetrze sali jak i przepieknie zaprojektowany ogrod i wszystko gustownie urzadzone, dbaja bardzo o klienta, wszystko jest klarowne, zadnych ukrytych kosztow. Przyznamy ze opinie ta wystawiamy z wielka przyjemnoscia. Opiszemy po kolei: 19.07.2014 r. wyprawilismy wesele wraz z poprawinami w hotelu Arsenał. Szukalismy sali na wesele 1,5 roku wstecz, przyznam ze bylo ciezko. Za kazdym razem kiedy sala nam sie podobala, cos innego pozostawialo wiele do zyczenia. Od momentu wejscia do Hotelu Arsenal zakochalismy sie w sali i obsludze. Nigdzie indziej w Polsce nie spotkalismy sie z tak profesjonalnym podejsciem do klienta. Po rozmowie z manager hotelu- P. Karolina Kowcz dowiedzielismy sie wszystkich informacji, na kazde zadane pytanie byla konkretna odpowiedz. Kiedy przeszlismy do pytan o menu weselne, Pani manager poprosila szefa kuchni, ktory przedstawil jak to wyglada od obiadu, deser, zimna plyte i kolacje. Zapewnial ze nikt nie wyjdzie z wesela glodny (gdyz zaznaczylismy nasze rodziny lubią "pojeść") i tak tez faktycznie bylo, jedzenie bylo wytworne i nie do przejedzenia! Rozmawialismy rowniez z cala obsluga hotelowa a nawet wlascicielem hotelu. Musimy podkreslic ze wszyscy byli usmiechnieci, sympatyczni, pogodni, przemila atmosfera az chcialo sie tam przebywac! Czuc bylo ze zrobia wszystko ku zadowoleniu klienta! Po spotkaniu wiedzielismy juz ze to jest to miejsce! Ze tam wlasnie odbedzie sie nasze wymarzone wesele:) Spisalismy umowe kolejnego dnia i wplacilismy symboliczna zaliczke na poczet rezerwacji miejsca. Roznie to bywa po podpisaniu jakiejkolwiek umowy- wiadomo jak to umowa zlecenie ma sie pewne obawy, a tutaj pelen w dalszym ciagu profesjonalizm! Jestesmy z zagranicy, nie mielismy duzo czasu na zalatwianie roznych spraw w kraju odnosnie wesela. Pani manager utrzymywala z nami staly kontakt mailowy, pytala czy potrzebujemy jakiejkolwiek pomocy, na wszelkie pytania i prosby odpowiadala natychmiastowo. Przesylala zdjecia z ustawiania stolow po kolory nakryc, po miejsca noclegowe dla gosci. Mielismy poczucie ze nie musimy w ogole sie martwic o hotel, ze wszystko jest dopiete na ostatni guzik, kazdy szczegol byl omowiony. Zyskali nasze pelne zaufanie! Pamietam ze w sumie bylismy w hotelu moze 3-4 razy przed weselem i za kazdym razem jak tam jechalismy, robilismy to z wielka przyjemnoscia! I z wielka przyjemnoscia bedziemy tam wracac i teraz! Dzien wesela i poprawiny to najwspanialszy dla nas czas, bylismy spokojni ze goscie nasi zostana ugoszczeni po krolewsku! Cala impreza przebiegla w swietnej atmosferze. Goscie podchodzili do nas i zachwalali jedzenie, usmiechniatych i profesjonalnych kelnerow, przepiekna sale i ogrod a takze piekne pokoje hotelowe. Mowili ze jedzenia jest az za duzo (nie do przejedzenia) wysmienicie doprawione, wytwornie podane, ze jedzenie i wyglad sali bije wszystkie wesela na jakich byli dotychczas na glowe-bez porownania! Nam osobiscie bardzo przypadly do gustu ryby przepieknie podane na platerze! Widzialam ze goscie wyciagali aparaty i robili im zdjecia:) Oraz profesjonalne show jakim byl udziec pieczony z ogniami i dobrana swietnie przez hotel muzyka (z janosika). Wszystko bylo tak piekne tego dnia, gustowne, smaczne, profesjonalne i wytworne ze nie moglabym nie napisac wraz z mezem moim pozytywnej opinii na temat hotelu Arsenał. Jezeli planujecie wesele z calego serduszka polecamy to miejsce i gwarantujemy 100 % zadowolenia! A przyznam ze jestesmy bardzo wymagajacy:) Gdybysmy podejmowac decyzje mieli jeszcze raz byly to HOTEL ARSENAŁ! :D Naprawde nie moglismy sie niczego negatywnego doszukac! Zmienilibysmy jedynie orkiestre, wybralismy w ciemno no i niestety, gdybysmy sie cofneli wstecz na pewno zdecydowali bysmy sie na jakas polecona nawet przez hotel. Dlatego od razu uprzedzam ze "orkiestra" - jak mozna tak w ogole powiedziec,( bo wszystko puszczala z plyty jak dj) "MOTIV" to strata pieniedzy, nie wzialabym jej nawet za darmo! Ale wrocmy do bardzo pozytywnej strony. Piszac ta opinie, chcielibysmy podziekowac wszystkim pracownikom HOTELU ARSENAŁ, podziekowac bardzo serdecznie jeszcze raz za WSZYSTKO! Mam nadzieje ze w przyszlosci wszystkie hotele, zlecenia i uslugi beda traktowane z takim profezjonalizmem i sympatycznym pomocnym podejsciem! Wielkie, wielkie DZIEKUJEMY!!!!!! Beata i Mariusz R.
tomek: polecam
Radosław Kaliński: Chciałem polecić wszystkim materiały z Akademii Euro Renomy: przejrzyste, zwięzłe i ciekawe. Moi pracownicy chętnie z nich korzystają.

Dodaj

Twoją opinię

Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies m.in. do celów reklamowych i statystycznych. Mogą stosować je też współpracujące z nami firmy - m.in. reklamodawcy.

W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.