
Landing page to strona docelowa, która jest projektowana dla konkretnej kampanii reklamowej. Ma ona na celu nakłonienie odbiorcy do zrealizowania konkretnej akcji, którą może być umówienie się na wizytę, zamówienie usługi lub produktu czy zapisanie się na newsletter. Użytkownik trafia na landing page w wyniku kliknięcia linka znajdującego się w mailingu, adwords lub innej treści reklamowej. Teraz czas abyś go stworzył promując swoje usługi. Jak? Zapoznaj się z 7 najważniejszymi elementami landing page’a.
Logo
Logo Twojej firmy powinno znaleźć się w lewym górnym rogu landinga. Pamiętaj jednak, żeby nie było ono za duże, gdyż głównym elementem strony ma być obiekt promocji, a nie sama marka. Logo ma jedynie budować skojarzenie produktu kampanii z marką i dawać pewność użytkownikowi tego kto do niego “mówi”.
Zdjęcia i video
Zdjęcie główne powinno nie tylko prezentować produkt, ale przede wszystkim zachęcać do skorzystania z oferty. Z najlepszym odbiorem spotykają się te przedstawiające ludzką sylwetkę. Wykorzystaj to i pokaż za pomocą człowieka pozytywne wrażenia, jakie płyną z użytkowania Twojego produktu. Jeśli dysponujesz ciekawym materiałem video, który pokazuje jego zastosowanie dodaj go.
Formularz kontaktowy
To centralny element landing page’a. Jest on odpowiedzialny za generowanie leadów, czyli zapytań sprzedażowych. Warto go opracować tak, aby użytkownik mógł go szybko uzupełnić. Można to uczynić poprzez zastosowanie pól wyboru zamiast tych, które użytkownik musi sam uzupełnić. Pamiętaj również o call to action na przycisku, czyli zwrocie do użytkownika, który zachęci go do akcji. Wybierz taki, który odwołuje się do konkretnej akcji. Możesz go sformułować w pierwszej osobie np. Zamawiam, Umów mnie na wizytę. Użyj kontrastowego koloru, aby zwrócić na niego uwagę użytkowników.
Kontakt
Dane kontaktowe to równie ważna informacja. Najważniejszy jest numer telefonu. Najlepiej wstaw go w prawym górnym rogu. Jeśli chodzi o pełny adres, możesz go dodać na końcu, lub umieścić go przy logu. Aby ułatwić użytkownikowi namierzenie Twojej siedziby dodaj mapę.
Testimoniale, czyli referencje
Słowo testimonials oznacza referencje. Są to krótkie teksty pochodzące od zadowolonych klientów. Warto je stosować, gdyż opinie osób korzystających z z oferty firmy, są znacznie bardziej przekonywujące niż Twoje słowa. Według badań przeprowadzonych przez Dimensional Research w kwietniu 2013 90% osób podejmują decyzję o zakupie czytając pozytywne opinie. W testimonialach warto zastosować zdjęcia klientów, lub w przypadku firm B2B loga firm z którymi współpracowałeś. Pomogą one uwiarygodnić ich treść.
Teksty ze słowami kluczowymi
Teksty muszą być persfazyjne, jednak ich główną funkcją jest przekazania informacji. Nie stosuj więc za wiele sformułowań w stylu: Najlepszy na rynku! czy Lepszego nie znajdziesz!. Przekonuj rzeczywistymi wartościami jakie niesie produkt. Pisz krótko i na temat. Pomóż podjąć decyzję, a nie wmawiaj skuteczności produktu. W tekście odpowiedz na pytania do czego służy produkt oraz kto i dlaczego może z niego skorzystać. Ludzie nie przywiązują uwagi do długich tekstów, więc warto kierować ich uwagę poprzez środki stylistyczne. Wypunktuj zalety, pogrub ważne informacje. Pamiętaj także, aby każdy akapit opatrzyć nagłówkiem. Stosuj również słowa kluczowe na które pozycjonowany jest Twój landing page.
Social media
Social media to trend, który ujawnia się we wszelkich działaniach marketingowych. Zastosuj je również tutaj. Dodaj przycisk do profilów w mediach społecznościowych z których korzystasz. Możesz wykorzystać również pozytywne opinie zamieszczone w komentarzach w testimonialach.
Podsumowując wszystkie elementy Landing Page powinny spełniać funkcję informacyjną w persfazyjnej formie oznacza to, że użytkownik powinien z nich przede wszystkim czerpać wiedzę, jednak powinien on być tak zbudowany, aby aktywizować go do określonego działania. Pamiętaj o zachowaniu przejrzystości.
Czas na Twój pierwszy landing page! Pamiętaj o powyższych regułach, aby Twój Landing przyniósł Ci najwyższą możliwą konwersję.
Bibliografia: