
Lejek marketingowo-sprzedażowy to narzędzie, które służy optymalizacji poszczególnych etapów drogi od osób zainteresowanych Twoją ofertą do osób korzystających z Twoich produktów i polecających je swoim znajomym. Składa się on z 5 głównych elementów.
1.Przyciągnij uwagę nowych klientów
2.Przekształć ich w odwiedzających
3.Pozyskaj ich dane kontaktowe
4.Doprowadź do transakcji
5.Zachęć do polecania
Przyciągnij uwagę nowych klientów
Pozyskaj zainteresowanie użytkowników, tak aby odwiedzili Twoją stronę. Jednym ze sposobów przyciągnięcia uwagi użytkowników jest pozycjonowanie, czyli wyniesienie strony na wysoką pozycję w wyszukiwarce Google. Możesz zastosować również: reklamę adwords, marketing społecznościowy (jeśli posiadasz profil na Facebooku możesz skorzystać z Facebook Ads, działających podobnie do Google Adwords - pomoże Ci to w zebraniu publiczności Twojego fan page’a), e-mail marketing, content marketing czy marketing wirusowy. …
Przekształć ich w odwiedzających
Kiedy użytkownik trafi już na Twoją stronę masz niewiele czasu na to, aby przekonać go, by na niej został. Pierwsze co zrobi to błyskawicznie (i w dużej mierze podświadomie) oceni jej wygląd. Nie staraj się jednak wzbudzać jego zainteresowania animacjami i feerią barw. Ważniejsze od wzbudzania estetycznych wrażeń jest użyteczność strony. Stosuj kontrastowe kolory tylko w niezbędnych elementach, które chcesz, aby zauważył klient, jak kontakt, godziny otwarcia czy promocja. Więcej o tym jak stworzyć stronę internetową, która przekonuje odwiedzających znajdziesz w innym moi tekście: 10 trendów dotyczących projektowania stron AD 2014. Kolejnym ważnym elementem strony jest jej nawigacja. Nie dodawaj więcej niż 7 kategorii w menu głównym. Twoje logo powinno być klikalne i przekierowywać do strony głównej. Chcesz zapoznać się ze wszystkimi regułami poprawnie stworzonej strony? Przeczytaj 6 reguł dotyczących tworzenia zawartości strony dostosowanej do użytkownika i zapoznaj się z 4 podstawowymi działami strony internetowej. Ostatnim i najważniejszym elementem strony jest jej treść. Powinieneś przedstawić temat w prosty sosób, aby był on zrozumiały dla laika. Pisz zwięźle i na temat. Sformatuj tekst tak, aby pomagał on w jego nawigacji. Stosuj nagłówki. Wypunktuj i pogrub najważniejsze informacje. Więcej porad dotyczących pisania tekstów znajdziesz w artykule pt: 10 porad dotyczących pisania tekstów na stronę www.
Pozyskaj ich dane kontaktowe
Skutecznym sposobem na pozyskanie danych jest formularz kontaktowy umieszczony na stronie. Najlepsze efekty przyniesie Ci kiedy umieścisz go na landing page’u, który pozwala osiągnąć wysoki poziom konwersji. Landing page jest to docelowa strona (produktu, usługi, oferty) stworzona na potrzeby kampanii reklamowej. Jej unikalną cechą jest to, że wchodzi na nią konkretnie sprecyzowana grupa odbiorców, do której kierowana jest oferta. Jeśli chcesz dowiedzieć się z jakich elementów powinien się składać skuteczny landing page, zajrzyj do artykułu pt: 7 elementów efektywnego landing page.
Doprowadź do transakcji
Masz już dane kontaktowe, czas przejść do sprzedaży. Proces ten składa się z przygotowania oferty. Postaraj się ją dostosować w jak największym stopniu do odbiorcy. Pokaż na stronie internetowej pakiety - tak, aby klient miał więcej możliwości wyboru. Po przesłaniu oferty skontaktuj się z klientem po kilku dniach z pytaniem czy istnieje coś co wzbudza u niego wątpliwości, czy potrzebuje więcej danych. Takie traktowanie pozwoli Ci jeśli nie zyskać klienta to przynajmniej udoskonalić Twoją ofertę dla przyszłych nabywców.
Zachęć do polecenia
Jeśli sprzedaż się powiedzie zatroszcz się o rozwój zaistniałej relacji biznesowej. Ludzie lubią współpracować z tymi, których znają, lub tymi którzy są polecani przez znajomych. Wykorzystaj to i informuj swojego klienta o nowościach w ofercie, ciekawych pakietach. Jednak nie spamuj mu skrzynki. Jeśli chcesz przesłać typowe informacje handlowe rób to maksymalnie raz w miesiącu. Dobrym rozwiązaniem będzie również przesyłanie mu treści poradnikowych.
Czy któreś z wyżej przedstawionych rozwiązań stosujesz już w swojej strategii? Jeśli chciałbyś poddać je profesjonalnej analizie zapraszamy do kontaktu.