
Logo wiele mówi o firmie i o wartościach w niej przyświecających, jest reprezentacją marki. Pozwala nam w łatwy sposób odróżniać firmy od siebie. Czasem zapamiętujemy firmę po nazwie, lub dzięki jakiemuś wyjątkowemu produktowi, czasem to akcja marketingowa przyczynia się do wzrostu świadomości danej firmy czy instytucji, ale wciąż najbardziej rozpoznawalnym zewnętrznym elementem danej marki, z którym spotyka się klient to właśnie logo.
Dlaczego logo jest tak istotne w kreowaniu marki?
Ponieważ ludzie często zapamiętują logo znacznie lepiej niż nazwę koncerny/instytucji. Logo daje dodatkową korzyść, ponieważ dobrze kojarzące się znane logo, które zostaje umieszczone na nowym produkcie – może wpłynąć na wzrost sprzedaży.
Logo to pierwsze wrażenie – wizualna reprezentacja.
Ma zapaść pozytywnie w pamięć klienta. Dorze zaprojektowane logo może przekazać konkretne sygnały dotyczące organizacji. Powszechnie wiadomo, jak ważny jest pierwszy kontakt wzrokowy i fakt, że oceniamy kogoś już po kilku pierwszych sekundach. To, jakie wrażenie zrobimy może być ważnym początkiem budowania dalszych relacji z klientem. Czasem klient mimowolnie odbiera dany produkt, usługę, czy firmę oceniając znak graficzny – jako firmę kompetentną i spełniającą oczekiwania, godną zaufania.
Logo może być istotnym wyróżnikiem.
Jest to pierwszy element, który już na pierwszy rzut oka odróżnia Twoją organizację od wielu podobnych. Choć nie jest jedynym elementem do kreowania marki, to jednak jest ważną częścią tego procesu. Konieczność wyróżnienia się i umiejętność stania się wartym zapamiętania przez klientów to ważne kroki w strategii budowania marki. Tutaj właśnie można i należy wykorzystać logo.
Z powyższego jasno wynika, że dobre logo musi spełniać pewne określone wymagania. Logotyp organizacji musi być czytelny, musi dać się zrealizować zarówno na gadżecie reklamowym (kubek, długopis, breloczek etc), jak i na wielkim billboardzie, zarówno na samochodzie służbowym, jak i na fakturze, czy pieczątce. Kreatywny projekt graficzny przyczyni się do wyróżnienia spośród konkurencji, uruchomi też system skojarzeń u klientów. Istotne jest również to, żeby projekt zakładał różne formy znaku.
Z doświadczeń wiadomo, że najczęściej te projekty, które są nieskomplikowane od strony wizualnej i koncepcyjnej – najbardziej zapadają w pamięć. Choć nie jest to reguła.
Logotyp jest podstawowym punktem identyfikacji wizualnej organizacji (firmy, czy instytucji). Dobry projekt powinien symbolizować to, co reprezentuje firma, co chcemy przekazać odbiorcy, co klient ma zapamiętać. Logo tworzy pierwsze wrażenie, a znak ten towarzyszy nam przez wiele lat.
Jeśli jesteś (jesteście Państwo) zainteresowani tym tematem, prosimy o kontakt.
Dla uczestników programu Euro Renoma są przygotowane pakiety promocyjne. Służymy radą i informacją, pomożemy stworzyć logotyp, doradzimy gdzie i w jaki sposób go wykorzystać zarówno w strategii budowania marki, jak i w kampanii wizerunkowej.