Euro Renoma - to Twój prestiż i wyróżnienie. Europejski Rejestr Renomowanych przedsiębiorstw, firm, instytucji, urzędów, banków, placówek oświatowych, służby zdrowia, instytucji publicznych i organizacji.
certyfikat eurorenoma

Ostatnio

dołączyli

F H U AMJM - Andrzej Żelazko - Klimatyzacja Mobilna - Żelazko Auto-Serwis działający w branży Transport, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14723

przeczytaj więcej

IM Iwańscy działający w branży Budownictwo, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14714

przeczytaj więcej

Firma Usługowo - Budowlana FIL - BUD - Zbigniew Ziarkowski działający w branży Budownictwo, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14713

przeczytaj więcej

Napisz

do nas






W celu weryfikacji nadawcy prosimy o przepisanie poniższego kodu w puste miejsce i zaakceptowanie go przyciskiem Wyślij.

 

Close

Pozycjonowanie

Wysoka pozycja witryny w wynikach wyszukiwania przekłada się na wejścia i zysk. Dlatego musisz skupić się na pozycjonowaniu swojej firmowej strony, czy też witryny swojej organizacji, bądź instytucji. Kiedy bierzemy pod uwagę pozycjonowanie w wyszukiwarce – mamy na myśli konkretną pozycję i słowo kluczowe. Najlepiej pierwszą, ponieważ przekłada się to na wejścia, a więc i zysk. Zastanów się, czy nie zlecić tego zadania profesjonaliście, który wyjaśni Ci główne aspekty, zależności i koszty.
Shutterstock
Foto: Shutterstock
Przeczytanie artykułu zajmie Ci 6 minut

Jeśli witryna Twojej organizacji jest trudna do znalezienia przez potencjalnych klientów powinieneś sprawić, by użytkownicy mogli na nią trafić. Do tego przyczyniają się działania Search Engine Optimization, czyli SEO. Są to działania związanie z pozycjonowaniem, które wpływa na miejsce w rankingu w wyszukiwarkach dla określonych słów kluczowych. Warto byś poznał tajniki, dzięki którym łatwiej będzie Ci podjąć działania dotyczące sposobu pozycjonowania Twojej strony. Możesz zastanowić się, czy lepszy efekt przyniesie współpraca ze specjalistami w dziedzinie SEO – agencje, firmy pozycjonerskie, czy raczej samemu podjąć szereg działań nakierowanych na uzyskanie wysokich pozycji w Google.

Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w Google?

Serwisy WWW są odwiedzane przez użytkowników, ale także przez roboty wyszukiwarek, które skanują stronę i indeksują ją. Pozycjonowanie jest procesem skomplikowanym, raczej długotrwałym, na który wpływ ma wiele zmiennych. Jednym z istotniejszych czynników jest optymalizacja serwisu pod kątem użytkowników i wyszukiwarek, ale także jakość i unikalność publikowanych treści i budowanie reputacji strony.

Optymalizacja serwisu pod kątem użytkowników oraz wyszukiwarek

Podstawową czynnością, którą powinno się wykonać, zanim zaczniemy pozycjonować stronę w wyszukiwarkach jest optymalizacja jej kodu. Uporządkowanie i poprawienie błędów w kodzie, oraz odpowiednie połączenie podstron, strony głównej, zadbanie o optymalny układ tekstu, słów kluczowych i elementów graficznych – to działania, które przyczyniają się do optymalizacji. Dzięki poprawnemu kodowi, który nie zawiera błędów witryna spełnia standardy kodowania, a roboty wyszukiwarek mogą z łatwością ją skanować i po niej się poruszać.

Jest to zadanie głównie dla specjalisty. Jednak pewnymi elementami możesz spróbować zająć się samodzielnie. Chodzi przede wszystkim o słowa kluczowe dla Twojej działalności, oraz ich odpowiednie użycie w kodzie strony. Roboty sieciowe oceniają, czy treść strony jest zgodna z zapytaniami z wyszukiwarek, a celem jest zaprezentowanie najbardziej odpowiadających stron, dlatego słowa kluczowe to bardzo istotny element.

Unikalne treści w witrynie

Unikalna treść ze słowami kluczowymi to jeden z najważniejszych czynników, które są brane pod uwagę przez algorytmy wyszukiwarek. Nie warto kopiować tekstu z innych stron, gdyż powielane treści powodują raczej, że dany wpis jest omijany w wynikach. Warto natomiast tworzyć teksty unikalne, nowe – pisz swoimi słowami. I przede wszystkim – pisz dla użytkowników, których chcesz przekonać, zachęcić do skorzystania z Twojej oferty – nie dla robotów skanujących Twoją stronę. Wówczas Twoje treści będą nie tylko unikalne, ale i jakościowe. A to ważne.

Możesz sprawdzić, czy treści, które znajdują się na Twojej stronie są unikalne. Jeśli skopiujesz część tekstu ze swojej witryny i wrzucisz do wyszukiwarki Google – zorientujesz się, czy w wynikach pojawia się tylko Twoja strona, czy też jakieś inne. Sprawdzisz, czy treści na Twojej stronie nie zostały przez kogoś zduplikowane.

Budowanie reputacji strony

Do działań pozycjonerskich należy również pozyskiwanie linków zwrotnych. Jest to jedno z najtrudniejszych i najbardziej czasochłonnych działań. Aby wyszukiwarki i ich roboty „wiedziały” o Twojej stronie – muszą do niej trafić z linków w innych serwisach. Im więcej stron wysokiej jakości ma u siebie linki prowadzące do Ciebie – tym wyższą reputację ma Twoja własna strona. Prowadzi to do wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Niedawno sama ilość takich linków była głównym czynnikiem mającym wpływ na pozycję (pagerank). Aktualnie trochę się to zmieniło i teraz istotne jest również, by strony, które zamieszczają linki do Twojej witryny były powiązane tematycznie, ważna jest ich jakość, a także różnorodność źródeł. Ważnym czynnikiem jest również reputacja strony w serwisach społecznościowych oraz czas pobytu użytkownika na stronie.

Dla uczestników programu Euro Renoma są przygotowane pakiety promocyjne. Pomożemy Ci wypromować Twoją organizację w Internecie, pomożemy pozycjonować witrynę internetową, doradzimy również, jak stworzyć wpis w rejestrze renomowanych podmiotów, który wpłynie pozytywnie na wizerunek Twojej organizacji.

Możesz zaprezentować swoją firmę, czy instytucję w rejestrze Euro Renoma, który jest czymś więcej niż katalog firm. Każdy podmiot otrzymuje indywidualną stronę, na której może prezentować zarówno swoje znaki graficzne, zdjęcia, mapki, jak i ofertę i istotne informacje o organizacji. Warto dodać, że istotnym źródłem ruchu na stronach prezentujących te podmioty jest również ruch z wyszukiwarek. Źródło tego sukcesu tkwi w wysokich pozycjach danych zapisanych w bazie w wyszukiwarce np. Google. To znaczy, że popularność rejestru Euro Renoma przekłada się na wysokie pozycje uczestników tego programu w wyszukiwarce. A to przekłada się na widoczność klientów, ich wysokie pozycje, a co się z tym wiąże – na nowych klientów. Przez cały czas czuwa nad tym sztab ekspertów.

Ponadto wklejając na stronę (macierzystą, firmową, korporacyjną, instytucjonalną etc.) kod do bannera, otrzymujesz  dodatkowe atuty, bowiem każda osoba odwiedzająca Twoją stronę, może za jednym kliknięciem sprawdzić Twój CERTYFIKAT on-line, a zarazem potwierdzić solidność, rzetelność, wiarygodność, uczciwość i etykę biznesową Twojej organizacji. Ważne jest przy tym wzajemne podlinkowanie, ponieważ ma to istotny wpływ na pozycjonowanie Twojej witryny web we wszystkich wyszukiwarkach. 

Pozycjonowanie jest więc procesem rozciągniętym w czasie. Przy czym konkurencyjność branży ma istotny wpływ na czas trwania pozycjonowania. Pozycjonowanie dla niszowych obszarów i słów kluczowych może zając kilka tygodni, natomiast w przypadku branży konkurencyjnej i popularnych słów kluczowych jest to już znacznie bardziej długotrwały proces i może zająć kilka miesięcy. A to dlatego, że innym bardzo istotnym czynnikiem jest liczba użytkowników, a także innych stron polecających Twoją witrynę. Zdobycie tej popularności, podobnie, jak wyrobienie renomy w świecie rzeczywisty -  to długotrwały proces.

Jakie są ceny pozycjonowania?

Na koszt całego procesu pozycjonowania składa się wiele czynników. Wymieńmy najważniejsze z nich:

  • ilość fraz i słów kluczowych.  Często każda fraza jest płatna oddzielnie. Optymalnym rozwiązaniem jest wybór od kilku do kilkunastu haseł. Możesz wybrać słowa kluczowe razem z pozycjonerem, po to by działania były efektywne i dobrane do możliwości budżetowych.

  • popularność frazy. Popularne słowa kluczowe są znacznie trudniejsze do pozycjonowania. Doprecyzowanie słów kluczowych jest istotne, by dokładnie przedstawiały one profil organizacji. Ogólne słowa kluczowe są droższe w pozycjonowaniu, natomiast bardziej szczegółowe – przynoszą lepsze efekty przy niższych kosztach.

  • Konkurencyjność słów kluczowych. To istotny czynnik, ponieważ pozycjonowanie to walka o miejsca w pierwszej dziesiątce wyników na dane zapytanie.

  • jakość kodu. Na cenę działań SEO wpływ ma również to ile czasu trzeba poświęcić na optymalizację kodu źródłowego strony. Musi on mieć prawidłową budowę odpowiadającą obowiązującym standardom, strukturę metatagów, linków, opisów, nagłówków. Ważna jest też odpowiednia struktura nawigacji w witrynie tak, by była przyjazna robotom wyszukiwarek.

  • czas na optymalizację treści. Ważne, by treść witryny odpowiadała na zapytania wpisywane przez użytkowników. Zarówno w treści, jak i w nagłówkach powinny być użyte słowa kluczowe, przy czym treść ma mieć dla użytkowników wartość merytoryczną.

  • technika wykonania strony. Łatwiej pozycjonować stronę wykonaną w HTML i CSS niż w technologii Flash. Również wiek strony ma znaczenie, ponieważ starsze witryny mają wyższą wartość dla wyszukiwarek i ich pozycjonowanie przebiega szybciej.

Koszty pozycjonowania to także utrzymanie pozycji, co jest bardzo trudne, zważywszy, że konkurencja będzie się starała odzyskać swoją pozycję i prawdopodobnie zacznie mocniej niż do tej pory pracować nad pozycjonowaniem swoich wyników.

Czy warto skorzystać z usług specjalisty?

Firma zajmująca się SEO i opiekująca się stroną organizacji podejmuje szereg zabiegów budujących reputację serwisu, czy witryny. Do działań tych należy optymalizacja, dobór słów kluczowych, reklamowanie strony w Internecie, pozyskiwanie linków zewnętrznych – zwłaszcza ze stron o wysokiej reputacji, a także budowanie pozycji w portalach społecznościowych.

Można spróbować zrobić to samodzielnie – przygotuj się do wytężonej pracy. Kiedy  osiągniesz odpowiednie doświadczenie (często oparte na metodzie prób i błędów) i wiedzę o tajnikach pozycjonowania – pojawi się przed Tobą konieczność utrzymania osiągniętej pozycji. Obecnie wiemy, że dzisiejszy wynik w wyszukiwarce na pierwszym miejscu nie oznacza, że jutro też strona będzie miała tak wysoką pozycję. Każdego dnia należy dbać o pozycję, reagować na zmiany w wynikach.

Jeśli zdecydujesz się zlecić to profesjonalnej agencji – efekty możesz osiągnąć szybciej, a sam ten czas wykorzystasz na inne działania marketingowe, PR-owe, czy wizerunkowe.

Warto pozycjonować swoją stronę, ponieważ w efekcie docierasz do większej ilości użytkowników, co przekłada się na liczbę zainteresowanych klientów. Musisz jednak uzbroić się w cierpliwość, ponieważ proces pozycjonowania jest długotrwały, droga mozolna, a konkurencja niezwykle aktywna i sama się pozycjonuje, nieraz bardzo skutecznie. Tymczasem pierwsza strona Google to jedynie 10 miejsc.

Jeśli jesteś (są Państwo) zainteresowani tym tematem, prosimy o kontakt. 

Możemy pomóc Ci wypozycjonować Twoją witrynę, czy doradzić jakie wpisy warte są wypozycjonowania. Dla uczestników programu Euro Renoma są przygotowane pakiety promocyjne. Służymy radą i informacją dotyczącą działań SEO, podpowiemy od czego zacząć, na co zwrócić szczególną uwagę, oraz  w jaki sposób rozpocząć pozycjonowanie i kreowanie treści.

Tagi:

 

Opinie

i komentarze

my blog; WaiDKocsis: Excellent weblog here! Also your site loads up fast! What host are you currently the utilization of? Can I become your associate link for your host? I wish my website loaded up as fast as yours lol
My web-site ... HansJHilding: Great article, just what I was looking for.
FejsOpisy: świetna sprawa, polecę znajomym;)
Here is my website :: Unlocked Cell Phones: We're a group of volunteers and starting a new scheme in our community. Your website providxed us with valuable info to work on. You've done a formidable job and ourr whole community will be thankful to you.
Andrzej Bednarz: Euro Renoma to wspaniała inicjatywa, pozwalająca wypromować się solidnym i godnym zaufania przedsiębiorcom. Jesteśmy w rejestrze od niedawna, korzystamy z materiałów Akademii Euro Renomy i dzięki temu się rozwijamy. Wspaniała sprawa!

Dodaj

Twoją opinię

Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies m.in. do celów reklamowych i statystycznych. Mogą stosować je też współpracujące z nami firmy - m.in. reklamodawcy.

W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.