Euro Renoma - to Twój prestiż i wyróżnienie. Europejski Rejestr Renomowanych przedsiębiorstw, firm, instytucji, urzędów, banków, placówek oświatowych, służby zdrowia, instytucji publicznych i organizacji.
certyfikat eurorenoma

Ostatnio

dołączyli

F H U AMJM - Andrzej Żelazko - Klimatyzacja Mobilna - Żelazko Auto-Serwis działający w branży Transport, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14723

przeczytaj więcej

IM Iwańscy działający w branży Budownictwo, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14714

przeczytaj więcej

Firma Usługowo - Budowlana FIL - BUD - Zbigniew Ziarkowski działający w branży Budownictwo, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14713

przeczytaj więcej

Napisz

do nas






W celu weryfikacji nadawcy prosimy o przepisanie poniższego kodu w puste miejsce i zaakceptowanie go przyciskiem Wyślij.

 

Close

Referencje, które rozwieją wątpliwości

Wymiana referencji pomaga budować sieć kontaktów biznesowych, a pozytywne rekomendacje przyciągają klientów i partnerów biznesowych. Właściciele dobrze prosperujących firm bez wahania proszą swych zadowolonych klientów o poświadczenie ich pozytywnych opinii i sami chętnie rekomendują firmy partnerskie. Takie działania są niezbędne przy budowaniu wizerunku organizacji.
Foto:
Przeczytanie artykułu zajmie Ci 3 minuty

Jeśli chcesz otrzymywać rekomendacje, powinieneś ułatwić ich wystawianie. Możesz więc poprosić swoich klientów o referencje np. za pośrednictwem e-maila. Może zechcesz pójść o krok dalej i poprosić, by polecili Twoją firmę znajomym? Także Twoi współpracownicy powinni zabiegać o rekomendacje.

Rekomendacja produktu, usługi, czy firmy wystawiona przez kogoś z zewnątrz ma znacznie większą wagę, niż zarekomendowana przez pracownika, czy właściciela. Dlatego właśnie warto zdobywać referencje. Mają one też inne zalety: są bezpłatne, łatwe do uzyskania, szybko dostępne, można je wykorzystać w różnych technikach marketingowych. Dlatego szkoda, że są one tak zaniedbywane.

Idealne referencje

Najlepiej by było, aby w referencjach były zawarte konkretne informacje i korzyści dla klienta. Zapytaj klienta, dlaczego dokonał u Ciebie zakupu, czy Twoja firma spełniła ich oczekiwania, za co mógłby pochwalić Waszą wzajemną współpracę. Najbardziej wartościowe referencje to te ze szczegółowymi informacjami. Często jednak spotyka się ogólniki w referencjach – nie czyni to ich bezużytecznymi, ale jednak osłabia ich wymowę. Aby referencje pełniły swoją funkcję i były wiarygodne powinny zawierać informację o wystawiającym: nazwa i adres firmy, imię i nazwisko osoby upoważnionej do wystawienia.

Zdobywanie rekomendacji

Aby otrzymać rekomendacje – musisz na nie rzeczywiście zasługiwać. To oczywiste. Jeśli tak jest – wystarczy, że poprosisz kontrahentów, klientów o wystawienie opinii. Większość z nich chętnie to zrobi, ponieważ ludzie lubią się wzajemnie polecać, czerpią przyjemność z wystawienia pozytywnej opinii o innych. Możesz również zasugerować kilka zdań, czy sformułowań, które mogłyby się znaleźć w takiej opinii, jeśli klient miałby problem z jej napisaniem – ale bez narzucania gotowych wzorów.

Możecie skorzystać z wzorów referencji, które oferujemy partnerom programu Euro Renoma. Podaj nam, za co chcesz pochwalić firmę partnerską, a my prześlemy Ci unikalny dokument, bądź ogólny szablon i zadbamy o to, by referencje zawierając wszelkie istotne informacje spełniały również funkcję skutecznego narzędzia do promocji Twojej organizacji.

Ponieważ program Euro Renoma skierowany jest do podmiotów godnych zaufania i polecenia, obligatoryjne jest, by uczestnicy tego programu przesyłali do administratora programu na terenie Polski (czyli do biura COMPENDIUM LEX)  własne rekomendacje i referencje. Pozwoli to na uaktualnienie bazy rekomendowanych podmiotów, oraz wpłynie na tworzenie pozytywnego wizerunku ich organizacji i ułatwi promowanie działalności uczestników programu. Referencje można przesyłać pocztą:

COMPENDIUM LEX  - Biuro Europejskie

Ul. Makuszyńskiego 22a/6, 31-752 Kraków

Bądź drogą elektroniczną: info@comlex.pl

Narzędzie marketingowe – referencje

Stwórz swoją własną bazę dokumentów poświadczających jakość oferowanych usług oraz kompetencje Twojej organizacji. Proś partnerów biznesowych o dokumenty uznania i sam wystawiaj referencje. Jeśli masz już zebraną pewną ilość rekomendacji – zaprezentuj je w widocznym miejscu, dołącz  do swoich prezentacji, w e-maliach, materiałach marketingowych, na stronie firmy, czy we wpisie w rejestrze.

Listy referencyjne nic nie kosztują, ale mają ogromne znaczenie jeśli chodzi o wiarygodność Twojego podmiotu. Ich używanie powinno być stałym elementem strategii marketingowej i wizerunkowej. Jeśli zależy Ci na tym, by Twoja działalność cieszyła się powodzeniem – proś swoich klientów i kontrahentów o opinie dotyczące Waszej współpracy.

Jeśli jesteś (są Państwo) zainteresowani tym tematem, prosimy o kontakt. 

Dla uczestników programu Euro Renoma są przygotowane pakiety promocyjne. Służymy radą i informacją, pomożemy stworzyć wzory referencji dla Ciebie i Twoich partnerów biznesowych.

Tagi:

 

Opinie

i komentarze

Zapraszam na moja stronę szafy Raumplus: Dobry, błyskotliwy, nowatorski - nic dodać, nic ująć. Oby więcej takich artykułów na stronach.
Zobacz geosyntetyki dachowe: Świetny artykuł. Interesujący, konkretny, życiowy. Nic dodać nic ująć.
A to moja strona doktorat: Zagadnienie nie zostało przedstawione w pełni, wiele elementów zostało pominiętych ale i tak uważam, że jest nieźle. Zdecydowanie wyróżnia się na tle innych:)
Maciej Mazur: Ostatnio mieliśmy wyświetlany na Euro-Renomie taki dodatkowy baner reklamowy. Dzięki dużej ilości odsłon staliśmy się bardziej rozpoznawalni. Polecam!
Tadeusz P.: Euro Renoma jest dla ludzi inteligentnych, mądrych i sprytnych. Można się promować i zdobywać (sprawdzonych i rzetelnych!) partnerów i inwestorów. Jesteśmy bardzo zadowoleni. Za symboliczną opłatę, otrzymujemy tak wiele korzyści.

Dodaj

Twoją opinię

Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies m.in. do celów reklamowych i statystycznych. Mogą stosować je też współpracujące z nami firmy - m.in. reklamodawcy.

W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.