Euro Renoma - to Twój prestiż i wyróżnienie. Europejski Rejestr Renomowanych przedsiębiorstw, firm, instytucji, urzędów, banków, placówek oświatowych, służby zdrowia, instytucji publicznych i organizacji.
certyfikat eurorenoma

Ostatnio

dołączyli

F H U AMJM - Andrzej Żelazko - Klimatyzacja Mobilna - Żelazko Auto-Serwis działający w branży Transport, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14723

przeczytaj więcej

IM Iwańscy działający w branży Budownictwo, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14714

przeczytaj więcej

Firma Usługowo - Budowlana FIL - BUD - Zbigniew Ziarkowski działający w branży Budownictwo, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14713

przeczytaj więcej

Napisz

do nas






W celu weryfikacji nadawcy prosimy o przepisanie poniższego kodu w puste miejsce i zaakceptowanie go przyciskiem Wyślij.

 

Close

Slogany reklamowe miast i samorządów

Shutterstock
Foto: Shutterstock
Przeczytanie artykułu zajmie Ci 4 minuty

Samorządy i miasta

Gminy i miasta są jak przedsiębiorstwa z jednej branży – ich produkty i usługi są podobne. A to rodzi konkurencję. Dlatego samorządy coraz częściej sięgają po działania marketingowe i promocyjne, by zaprezentować swą wyjątkową ofertę i cechy odróżniające od innych.

Marketing miast to dobrze znana dziedzina. W pewnym uproszczeniu mają to być działania, które zwiększają zainteresowanie miastem, czy regionem, co skutkuje nowymi inwestycjami i wzrostem gospodarczym. Działania te kierowane są do turystów, inwestorów, przyszłych potencjalnych mieszkańców i do lokalnej społeczności.

 Coraz częściej samorządy dostrzegają, że skuteczne slogany reklamowe pozytywnie oddziaływają w zakresie promocji miasta, regionu, czy gminy. Niezbędnymi elementami marketingu jest logo i hasło promujące. Jest to jeden z najważniejszych komunikatów, jakie miasto chce przekazać i zaistnieć na trwałe w świadomości osób trzecich. Udać się to może dzięki sloganowi, który trafi w gusta tzw. grupy docelowej. 

Niektóre gminy, czy miasta organizują konkursy na hasło promocyjne. Cieszą się one popularnością, spływają na nie dziesiątki zgłoszeń, spośród których wybierane są te, które wykazują związek z wartościami w regionie.

Wybór hasła

Wiele miast chce być stolicą – szantów, nordic walking czy kwaśnicy - ale nie każde nią jest. Gdy trudno opierać się na tym, co dla danego miejsca wyjątkowe, powstają kampanie reklamowe z hasłami pełnymi ogólników. I tak na przykład Zamość to „miasto idealne”, Świnoujście to „jedyne takie miejsce”, a Tychy to „dobre miejsce”. Z kolei Szczecin i Dębica to „miasta otwarte”.  Te hasła jednak niewiele mówią o specyfice regionu.

Czasem hasła wyłonione w otwartych konkursach są trafione mniej, lub bardziej, a czasem samorządy stawiają na specjalistów, choć i tutaj zdarzają się hasła, które budzą raczej zdziwienie, niż zachwyt.

Hasła promocyjne miast i regionów rządzą się podobnymi prawami, jak slogany reklamowe produktów i usług, dlatego powinny podkreślać to, co wyjątkowe, specyficzne. Samorządy prześcigają się w wizerunkowym współzawodnictwie. Mimo iż w przypadku miasta, czy regionu trudno obiektywnie zmierzyć skuteczność podejmowanych działań marketingowych – wciąż szukają oni skutecznych sposobów promocji.

Slogan w marketingu regionów

Trudnością w tworzeniu ciekawych sloganów w ramach marketingu regionów jest określenie akcentów, na których należy się skoncentrować – czyli precyzyjne określenie grupy docelowej. Inaczej promuje się bowiem gminę, która stawia na turystykę, a inaczej region przyjazny przedsiębiorcom. Te miasta, które mogą się pochwalić szczególnymi walorami turystycznymi, skwapliwie z tego korzystają. Chcą być kojarzone albo ze swoim specyficznym usytuowaniem („Karpacz – miasto pod Śnieżką”), albo z produktem regionalnym („Kluczbork miodem płynący”). Większość miast stawia na turystów np. „Magiczny Kraków”,„Toruń – gotyk na dotyk”, czy „Świętokrzyskie czaruje – poleć na weekend”. Ale są też slogany skierowane do biznesu: „Gdańsk – morze możliwości” (hasło z 2004 roku), lub „POZnan* miasto know-how”.

Mimo tak różnorodnych metod i podejścia do tego zagadnienia jedno jest pewne – samorządy nie powrócą już do epoki przedmarketingowej. A to znaczy, że muszą odświeżać swoje kampanie wizerunkowe.

Promocja przez certyfikaty

Pomóc w tym mogą nie tylko hasła, ale również certyfikaty i godła potwierdzające jakość i renomę. Gminy, czy urzędy miasta, które wzięły udział w programie Euro Renoma i zostały wpisane do Europejskiego rejestru Renomowanych mają również szansę zaprezentować swój region w rejestrze, gdzie otrzymują strony bez limitu znaków, czy danych. Mogą zamieszczać logo, godła, zdjęcia, grafikę, a nawet filmy promocyjne. Służy to promowaniu instytucji i regionu, budowaniu i wzmacnianiu pozytywnego wizerunku – zgodnie z unijnymi dyrektywami dotyczącymi promocji regionów, wytycznymi odnośnie współpracy ponadregionalnej i transgranicznej, a także dyrektywą oraz ustawą o wymianie informacji przestrzennej. Posiadamy stałe miejsca wystawowe, gdzie możemy również eksponować Państwa region -  województwo, gminę, powiat, bądź instytucję.

Instytucje te mogą również przesłać wszelkie inne materiały promocyjne, w tym np. prospekty, foldery, biuletyny, kalendarze, bądź inne materiały promujące region, oraz materiały, wyroby i produkty regionalne (w tym też do degustacji), by móc polecać i rekomendować, a także potwierdzić ich wysoką jakość. 

Warto, by tropem miast podążyły również województwa. Niektóre z nich już rozpoczęły swoje działania wizerunkowe i poznaliśmy hasła promocyjne, z których wiemy, że Pozytywna energia płynie ze Śląska, Małopolska jest Kulturalna, a Dolny Śląsk super. 

Jeśli jesteś (są Państwo) zainteresowani tym tematem, prosimy o kontakt. 

Dla partnerów programu Euro Renoma są przygotowane wyjątkowe pakiety promocyjne. Służymy radą i informacją dotyczącą każdego z wymienionych wyżej punktów: jak przykuć uwagę, jak stworzyć dobry slogan, dać się znaleźć, przekonać do siebie, właściwie zaprezentować swój region.

Tagi:

 

Opinie

i komentarze

Zapraszam na moja stronę szafy Raumplus: Dobry, błyskotliwy, nowatorski - nic dodać, nic ująć. Oby więcej takich artykułów na stronach.
Zobacz geosyntetyki dachowe: Świetny artykuł. Interesujący, konkretny, życiowy. Nic dodać nic ująć.
A to moja strona doktorat: Zagadnienie nie zostało przedstawione w pełni, wiele elementów zostało pominiętych ale i tak uważam, że jest nieźle. Zdecydowanie wyróżnia się na tle innych:)
Maciej Mazur: Ostatnio mieliśmy wyświetlany na Euro-Renomie taki dodatkowy baner reklamowy. Dzięki dużej ilości odsłon staliśmy się bardziej rozpoznawalni. Polecam!
Tadeusz P.: Euro Renoma jest dla ludzi inteligentnych, mądrych i sprytnych. Można się promować i zdobywać (sprawdzonych i rzetelnych!) partnerów i inwestorów. Jesteśmy bardzo zadowoleni. Za symboliczną opłatę, otrzymujemy tak wiele korzyści.

Dodaj

Twoją opinię

Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies m.in. do celów reklamowych i statystycznych. Mogą stosować je też współpracujące z nami firmy - m.in. reklamodawcy.

W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.