Euro Renoma - to Twój prestiż i wyróżnienie. Europejski Rejestr Renomowanych przedsiębiorstw, firm, instytucji, urzędów, banków, placówek oświatowych, służby zdrowia, instytucji publicznych i organizacji.
certyfikat eurorenoma

Ostatnio

dołączyli

F H U AMJM - Andrzej Żelazko - Klimatyzacja Mobilna - Żelazko Auto-Serwis działający w branży Transport, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14723

przeczytaj więcej

Jarosławska Fundacja POMOCNA DŁOŃ działający w branży Organizacje (polityczne, związki zawodowe, inne), dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14697

przeczytaj więcej

Ministerstwo Spraw Zagranicznych działający w branży Administracja państwowa i wymiar sprawiedliwości, dołączył do programu Euro Renoma i otrzymał certyfikat o nr.: ANC 14710

przeczytaj więcej

Napisz

do nas






W celu weryfikacji nadawcy prosimy o przepisanie poniższego kodu w puste miejsce i zaakceptowanie go przyciskiem Wyślij.

 

Close

Slogany reklamowe miast i samorządów

Shutterstock
Foto: Shutterstock
Przeczytanie artykułu zajmie Ci 4 minuty

Samorządy i miasta

Gminy i miasta są jak przedsiębiorstwa z jednej branży – ich produkty i usługi są podobne. A to rodzi konkurencję. Dlatego samorządy coraz częściej sięgają po działania marketingowe i promocyjne, by zaprezentować swą wyjątkową ofertę i cechy odróżniające od innych.

Marketing miast to dobrze znana dziedzina. W pewnym uproszczeniu mają to być działania, które zwiększają zainteresowanie miastem, czy regionem, co skutkuje nowymi inwestycjami i wzrostem gospodarczym. Działania te kierowane są do turystów, inwestorów, przyszłych potencjalnych mieszkańców i do lokalnej społeczności.

 Coraz częściej samorządy dostrzegają, że skuteczne slogany reklamowe pozytywnie oddziaływają w zakresie promocji miasta, regionu, czy gminy. Niezbędnymi elementami marketingu jest logo i hasło promujące. Jest to jeden z najważniejszych komunikatów, jakie miasto chce przekazać i zaistnieć na trwałe w świadomości osób trzecich. Udać się to może dzięki sloganowi, który trafi w gusta tzw. grupy docelowej. 

Niektóre gminy, czy miasta organizują konkursy na hasło promocyjne. Cieszą się one popularnością, spływają na nie dziesiątki zgłoszeń, spośród których wybierane są te, które wykazują związek z wartościami w regionie.

Wybór hasła

Wiele miast chce być stolicą – szantów, nordic walking czy kwaśnicy - ale nie każde nią jest. Gdy trudno opierać się na tym, co dla danego miejsca wyjątkowe, powstają kampanie reklamowe z hasłami pełnymi ogólników. I tak na przykład Zamość to „miasto idealne”, Świnoujście to „jedyne takie miejsce”, a Tychy to „dobre miejsce”. Z kolei Szczecin i Dębica to „miasta otwarte”.  Te hasła jednak niewiele mówią o specyfice regionu.

Czasem hasła wyłonione w otwartych konkursach są trafione mniej, lub bardziej, a czasem samorządy stawiają na specjalistów, choć i tutaj zdarzają się hasła, które budzą raczej zdziwienie, niż zachwyt.

Hasła promocyjne miast i regionów rządzą się podobnymi prawami, jak slogany reklamowe produktów i usług, dlatego powinny podkreślać to, co wyjątkowe, specyficzne. Samorządy prześcigają się w wizerunkowym współzawodnictwie. Mimo iż w przypadku miasta, czy regionu trudno obiektywnie zmierzyć skuteczność podejmowanych działań marketingowych – wciąż szukają oni skutecznych sposobów promocji.

Slogan w marketingu regionów

Trudnością w tworzeniu ciekawych sloganów w ramach marketingu regionów jest określenie akcentów, na których należy się skoncentrować – czyli precyzyjne określenie grupy docelowej. Inaczej promuje się bowiem gminę, która stawia na turystykę, a inaczej region przyjazny przedsiębiorcom. Te miasta, które mogą się pochwalić szczególnymi walorami turystycznymi, skwapliwie z tego korzystają. Chcą być kojarzone albo ze swoim specyficznym usytuowaniem („Karpacz – miasto pod Śnieżką”), albo z produktem regionalnym („Kluczbork miodem płynący”). Większość miast stawia na turystów np. „Magiczny Kraków”,„Toruń – gotyk na dotyk”, czy „Świętokrzyskie czaruje – poleć na weekend”. Ale są też slogany skierowane do biznesu: „Gdańsk – morze możliwości” (hasło z 2004 roku), lub „POZnan* miasto know-how”.

Mimo tak różnorodnych metod i podejścia do tego zagadnienia jedno jest pewne – samorządy nie powrócą już do epoki przedmarketingowej. A to znaczy, że muszą odświeżać swoje kampanie wizerunkowe.

Promocja przez certyfikaty

Pomóc w tym mogą nie tylko hasła, ale również certyfikaty i godła potwierdzające jakość i renomę. Gminy, czy urzędy miasta, które wzięły udział w programie Euro Renoma i zostały wpisane do Europejskiego rejestru Renomowanych mają również szansę zaprezentować swój region w rejestrze, gdzie otrzymują strony bez limitu znaków, czy danych. Mogą zamieszczać logo, godła, zdjęcia, grafikę, a nawet filmy promocyjne. Służy to promowaniu instytucji i regionu, budowaniu i wzmacnianiu pozytywnego wizerunku – zgodnie z unijnymi dyrektywami dotyczącymi promocji regionów, wytycznymi odnośnie współpracy ponadregionalnej i transgranicznej, a także dyrektywą oraz ustawą o wymianie informacji przestrzennej. Posiadamy stałe miejsca wystawowe, gdzie możemy również eksponować Państwa region -  województwo, gminę, powiat, bądź instytucję.

Instytucje te mogą również przesłać wszelkie inne materiały promocyjne, w tym np. prospekty, foldery, biuletyny, kalendarze, bądź inne materiały promujące region, oraz materiały, wyroby i produkty regionalne (w tym też do degustacji), by móc polecać i rekomendować, a także potwierdzić ich wysoką jakość. 

Warto, by tropem miast podążyły również województwa. Niektóre z nich już rozpoczęły swoje działania wizerunkowe i poznaliśmy hasła promocyjne, z których wiemy, że Pozytywna energia płynie ze Śląska, Małopolska jest Kulturalna, a Dolny Śląsk super. 

Jeśli jesteś (są Państwo) zainteresowani tym tematem, prosimy o kontakt. 

Dla partnerów programu Euro Renoma są przygotowane wyjątkowe pakiety promocyjne. Służymy radą i informacją dotyczącą każdego z wymienionych wyżej punktów: jak przykuć uwagę, jak stworzyć dobry slogan, dać się znaleźć, przekonać do siebie, właściwie zaprezentować swój region.

Tagi:

 

Opinie

i komentarze

Sprawdz moją strone profilową.Sam sprawdź lustra ł: Cieszę się, że odkryłem tę witrynka. Muszę podziękować zbyt te chwile za to cudowne czytanie! Zdecydowanie podobal mі sie kazdy drobny fragment i mam lekturę oznaczone, aby spojrzec dzięki nowe informacje ԝ stronie internetowej sieci Web. Moge na prostu powiedzieć, jak ulżуć, aby znaleźć kogoś, który tak naprawdę ᴡie, na temat czym mówią w sieci. Odpowiednio wiesz, jak doprowadzić рroblem do światłɑ i zrobić go ważnym. Ꭰużej liczby jednostek musi tօ przyjrzeć і zrozumieć tę historię. Τo zaskakujące, żе nie zaakceptować jesteś bardziej popularny, bowiem spośróⅾ pewnoścіą masz prezent. Bardzo dobra pisownia. Bez ԝątpliwości kocham tą stronę. Trzymać ѕię owego!
Zapraszam na moja stronę blog o wycieczkach: Artykuł genialny. Czekam na więcej
Zapraszam na moja stronę szafy Raumplus: Dobry, błyskotliwy, nowatorski - nic dodać, nic ująć. Oby więcej takich artykułów na stronach.
Zobacz geosyntetyki dachowe: Świetny artykuł. Interesujący, konkretny, życiowy. Nic dodać nic ująć.
A to moja strona doktorat: Zagadnienie nie zostało przedstawione w pełni, wiele elementów zostało pominiętych ale i tak uważam, że jest nieźle. Zdecydowanie wyróżnia się na tle innych:)

Dodaj

Twoją opinię

Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies m.in. do celów reklamowych i statystycznych. Mogą stosować je też współpracujące z nami firmy - m.in. reklamodawcy.

W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.