
Nie trzeba chyba udowadniać, że pozostawanie poza Internetem oznacza obecnie biznesowe samobójstwo. Dlatego skupmy się na tym, w jaki sposób wykorzystać możliwości oferowane przez tę technologię.
Gdzie tkwi tajemnica „zarabiania w Internecie”?
W przypadku większości firm Internet jest przede wszystkim kanałem pozyskiwania klientów dla swoich usług bądź produktów, jest narzędziem do komunikacji. Dalszy wywód niech zilustruje ten prosty przykład:
Jan Kowalski mieszka w Nowym Sączu i prowadzi tam niewielki firmę transportową „Przeprowadzki”. Zajmuje się przeprowadzkami, przewozem mebli. Anna Nowak również mieszka w Nowym Sączu i wkrótce przeprowadzi się z wynajmowanego mieszkania, do nowego. Musi zaplanować tę operację, więc wpisała w wyszukiwarkę internetową hasło: „przeprowadzki Nowy Sącz”. Wyświetliła się jej lista stron z informacjami na temat firm, które oferują usługi w tym zakresie. Między innymi również firma Jana Kowalskiego wraz z numerem telefonu. Jeśli Anna się zdecyduje wystarczy zadzwonić i dograć szczegóły. Jednak problem polega na tym, by to jego firma pojawiła się w wynikach wyszukiwania. To jest kluczowy moment, który zdecyduje o tym, czy firma otrzyma zlecenie i zarobi pieniądze
Jak się za to zabrać i od czego zacząć?
Najważniejsze, by informacja o Twojej działalności – instytucji, czy organizacji – znalazła się w Internecie. Jednak samo utworzenie witryny internetowej zdecydowanie nie wystarczy. Strona na którą wchodzą osoby, które firmę już znają – pełni jedynie funkcje wizerunkowe. Jest to oczywiście słuszne, ale nie przysporzy Ci dodatkowych klientów. Istotne jest również to, by strona była odwiedzana przez użytkowników, którzy dopiero szukają danej usługi, czy produktu. Dlatego ważne jest odpowiednie wypozycjonowanie Twojej strony w wyszukiwarkach.
Możesz również zamieścić informacje o swojej firmie, czy instytucji w katalogu branżowym. Uczestnicy programu Euro Renoma mogą umieścić opis swojej działalności w rejestrze. Program ma do zaoferowania strony bez limitu znaków (w przeciwieństwie do podobnych katalogów), czy danych. Uczestnicy mogą zamieszczać logo, godła, zdjęcia, grafikę, a nawet filmy promocyjne. Możesz więc przekazać najistotniejsze informacje dotyczące Twojej działalności i uzupełnić je o ofertę, czy kwestie wyróżniające Cię spośród konkurencji. Twoi potencjalni i realni partnerzy i kontrahenci mogą dowiedzieć się o Tobie i poznać Twoją ofertę. Warto, być zadbał o zachęcający opis, który zaciekawi i zachęci do bezpośredniego kontaktu, wizyty w Twojej witrynie, czy do zapoznania się z pełną ofertą.
Opis Twojej działalności ma spore znaczenie przy pozycjonowaniu w Google, oraz duży wpływ na decyzję zakupową użytkownika. Prezentacja w katalogu renomowanych podmiotów to również innowacyjne narzędzie PR-owe i marketingowe.
Jak stać się widocznym?
Co zrobić, by informacja o Twojej działalności była widoczna dla jak największej liczby użytkowników? SEO, czyli to, co potocznie nazywa się pozycjonowaniem jest zagadnieniem dość skomplikowanym i zależnym od wielu czynników. Jeśli Twoja dziedzina nie jest blisko związana z działalnością internetową prawdopodobnie trudno będzie Ci poradzić sobie z tym samodzielnie. Nie znaczy to jednak, że powinieneś zrezygnować z tych działań – raczej zleć je profesjonalistom. Jeśli ktoś jest specjalistą od aranżacji wnętrz, trudno wymagać od niego, by był również ekspertem od pozycjonowania stron w sieci. Może jednak zlecić promocję firmie, która tym właśnie się zajmuje.
Dla uczestników programu Euro Renoma są przygotowane pakiety promocyjne. Pomożemy Ci wypromować Twoją organizację w Internecie, pomożemy pozycjonować witrynę internetową, doradzimy również, jak stworzyć wpis w rejestrze renomowanych podmiotów, który wpłynie pozytywnie na wizerunek Twojej organizacji.
Prezentacja firmy, czy instytucji w rejestrze Euro Renoma to coś znacznie więcej niż katalog firm. W przeciwieństwie do podobnych projektów – ten jest znacznie bardziej zaawansowany technologicznie. Każdy podmiot otrzymuje indywidualną stronę, na której może prezentować zarówno swoje znaki graficzne, zdjęcia, mapki, jak i ofertę i istotne informacje o organizacji. Dodatkowo jednak uczestnictwo w programie to nowatorskie i skuteczne nadrzędzie marketingowe, które pozwala na budowanie PR-u. Bowiem obecność w rejestrze solidnych, sprawdzonych i godnych zaufania podmiotów wpływa pozytywnie na wizerunek organizacji. Warto dodać, że istotnym źródłem ruchu na stronach prezentujących te podmioty jest również ruch z wyszukiwarek.
Pomijając techniczne szczegóły trzeba wyjaśnić, że tajemnica tego sukcesu tkwi w wysokich pozycjach danych zapisanych w bazie w wyszukiwarce np. Google. To znaczy, że popularność rejestru Euro Renoma przekłada się na wysokie pozycje uczestników tego programu w wyszukiwarce. A to przekłada się na widoczność klientów, ich wysokie pozycje, a co się z tym wiąże – na nowych klientów. Czuwa nad tym sztab ekspertów.
Ponadto wklejając na stronę (macierzystą, firmową, korporacyjną, instytucjonalną etc.) kod do bannera, otrzymujesz dodatkowe atuty, bowiem każda osoba odwiedzająca stronę, może za jednym kliknięciem sprawdzić Twój CERTYFIKAT on-line, a zarazem potwierdzić solidność, rzetelność, wiarygodność, uczciwość i etykę biznesową Twojej organizacju. Ważne jest przy tym wzajemne podlinkowanie, ponieważ ma to istotny wpływ na pozycjonowanie Twojej witryny web we wszystkich wyszukiwarkach.
Otrzymana własna strona na portalu eurorenoma.pl może być na bieżąco aktualizowana dowolną ilość razy - zawsze gdy zajdzie taka potrzeba i to bez żadnych dodatkowych kosztów z tym związanych.
Dobra prezentacja firmy
Jednak równie istotne jest, by prezentacja była czytelna, przejrzysta i przekonująca, bowiem nawet najlepsi specjaliści nie pomogą przekonać klienta do oferty, czy produktu, jeśli wpis pozbawiony jest kluczowych i wartościowych informacji. Dlatego tak ważne jest to, by wpis był dobrze przygotowany. Właśnie dlatego przygotowaliśmy cykl artykułów przybliżających sposoby na stworzenie skutecznych wpisów i działań marketingowych. To bowiem przekłada się na wzrost zamówień uzyskanych za pośrednictwem Internetu.
Przygotowanie strony w rejestrze zajmuje kilkanaście minut. To kluczowe minuty, które zadecydują o tym, czy Internet stanie się nowym kanałem dystrybucji dla Twojego podmiotu. Jest to narzędzie marketingowe, które łączy efektywność z niskim kosztem, daje dostęp do tysięcy potencjalnych odbiorców. Warto więc ten czas wykorzystać.
Jeśli jesteś (jesteście Państwo) zainteresowani tym tematem, prosimy o kontakt.
Uczestnikom programu Euro Renoma oferujemy doradztwo i informacje dotyczące SEO i SEM