
Strona firmowa
Materiał filmowy możesz wykorzystać na stronie głównej firmy do przekazania informacji o niej, jej wartościach, głównych punktach oferty, czy na temat jej misji. Zapewni Ci to skuteczniejszy odbiór niż wyświechtany tekst o wysokim profesjonaliźmie Twoich usług. Pamiętaj o tym, aby video nie było zbyt długie i nie miało formy odczytu. Przekaż w nim swoją pasję i energię. Bądź uśmiechnięty i staraj się opowiadać barwnie, choć prostym językiem, który pomoże Ci zbliżyć się do użytkowników Twoich produktów i usług. Wbrew pozorom takie video nie wymaga dużych nakładów finansowych, wystarczy statyw i komórka z możliwością nagrywania video w przyzwoitej jakości.
Prezentacja produktu
Film możesz również wykorzystać w celu wzmocnienia persfazji Twojego landing page’a czy sklepu internetowego. Ruchomy obraz pozwoli Ci na dokładniejsze zaprezentowanie produktu, który oferujesz. Dzięki niemu świadomość użytkownika na temat produktu rośnie, przez co decyzja o skorzystaniu z Twojej oferty jest bardziej prawdopodobna. 46% respondentów potwierdza, że po obejrzeniu materiału video są bardziej skłonni do dokonania zakupu (luty 2013). Jak podaje Mediapost.com 57% konsumentów twierdzi, że materiały video wzbudzają większe zaufanie do produktu. Natomiast 41% klientów sklepów internetowych udostępnia materiały filmowe częściej niż inne treści dotyczące danego produktu (marzec 2013). Jeśli przygotujesz interesujące video, będziesz mógł liczyć nie tylko na przekonanie osób przeglądających Twoją stronę do decyzji o zakupie, ale także wzmocnić wskaźnik osób odwiedzających Twój sklep.
Referencje
Video referencje to kolejna funkcjonalność, którą możesz wykorzystać na swojej stronie. Wspomniana wcześniej cecha wzmacniania zaufania przez materiały filmowe odbije się w tym wypadku dwukrotnie, gdyż treść pochodząca od klienta to Twój największy sprzymierzeniec w walce o kolejne zlecenia. Aby je pozyskać możesz zorganizować konkurs, w którym Twoi klienci będą przesyłać Ci filmiki z poleceniem Twoich produktów. Jeśli zajmujesz się sprzedażą, dzięki video testimonialom zwiększysz możliwości wyszukiwania Twojej strony na hasło: opinie + nazwa Twojego sklepu. Bowiem według wyników badań z 2012 opublikowanych przez Bravo wyniki video są 41% częściej klikane niż tekstowe rezultaty działania wyszukiwarki.
Wykorzystanie materiałów video pozwala na szeroki wachlarz możliwości prezentacyjnych i efektywność działań. Zastanów się nad tym w jaki sposób możesz użyć je w promocji swojego biznesu
Bibliografia:
- http://www.mediapost.com/publications/article/196791/57-of-consumers-rely-on-product-videos.html
- http://oxpress.pl/video-marketing-film-wart-tysiaca-sprzedazy/
- http://www.getbravo.com/video-testimonial-statistics-2013-year-in-review/