
Nie traktuj go jednak jak typowy banner reklamowy. Jego społecznościowy i luźny charakter nie powinien ulec zmianie. Żadnych haseł w stylu: Tylko u nas, kup teraz i ostro kolorowych elementów graficznych, które mają przykuć uwagę. Kompozycja jest tu nadal ważna i powinna korelować z resztą elementów na profilu. Poniżej kilka porad
Rozmiar
Zalecanym wymiarem jest 851px na 315px Przygotuj zdjęcie w dokładnie tym rozmiarze, tak, aby uniknąć rozciągnięcia, lub rozmycia grafiki.
Zasada 20%
Jeśli chcesz użyć cover photo jako reklamy z tekstem musimy spełnić zasadę 20%. Oznacza ona procentowy udział powierzchni grafiki jaką możemy przeznaczyć na tekst w grafikach w promowanych postach, stronach, ofertach, aplikacjach oraz zdarzeniach sponsorowanych umieszczanych w aktualnościach. Limit ten wynosi 20%.
Aby było Ci łatwiej określić zależność procentową tekstu od grafiki, Facebook stworzył specjalne narzędzie. Znajdziesz je pod linkiem: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay . Aby z niego skorzystać wystarczy wgrać grafikę, a następnie zaznaczyć ile z niej powierzchni stanowi napis. Aplikacja sama wyliczy udział procentowy i wskaże Ci czy dana ilość treści jest akceptowana. Aby zobrazować tą zależność Facebook zamieścił kilka przykładów:
W przypadku grafik nie reklamujących nie jest wymagane stosowanie tego narzędzia, ale Facebook zaleca go używać, gdyż pomaga ona stworzyć atrakcyjną i wyważoną kompozycję w cover photo.
Kreatywne cover photo
Ciekawym pomysłem na cover photo jest umieszczenie w nim hasła przewodniego Twojej firmy lub call to action. Przy projektowaniu grafiki pamiętaj, że częściowo będzie ona przesłonięta przez zdjęcie profilowe. Jak to wykorzystać i stworzyć ciekawą kompozycję? Poniżej kilka inspiracji.
Cover photo może stać się również miejscem na Twój banner reklamowy. Staraj się jednak nie robić tego nachalnie. Umieść na nim hasło i produkt. Tak jak zrobił to Mercedes.
Możesz również użyć cover photo i zdjecia profilowego, by zobrazować nimi swoją główną usługę.
Innym sposobem jest stworzenie z cover photo i zdjęcia profilowego spójnej kompozycji i przekazania za ich pomocą misję firmy, adres i inne podstawowe informacje na jej temat.
Jak widzisz na powyższych przykładach cover photo może również spełniać funkcję informacyjną i promującą. A Ty, czy widziałeś ostatnio jakieś ciekawe grafiki w tle firmowych profili? Podziel się z nami linkami w komentarzach. Jeśli chcesz samodzielnie stworzyć cover photo przejdź do artykułu: 3 narzędzia do tworzenia spójnego cover photo na facebooku
Bibliografia:
https://www.facebook.com/help/468870969814641